رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

صیانت از اراضی کشاورزی نیازمند مشارکت همگان است

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۴:۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۹۳۱۷۱
صیانت از اراضی کشاورزی نیازمند مشارکت همگان است
فاطمه خمسه گفت: صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "فاطمه خمسه" در دیدار با حجت السلام و المسلمین قدرتی  رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان این مطلب افزود: صیانت از اراضی کشاورزی استان با  همدلی و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی میسر می شود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از استفاده بی رویه منابع آبی، کشت های آبی به ویژه مزارع گندم از سطح زیر کشت 80هزار هکتار به کمتر از 50هزار هکتار کاهش یافته است.

خمسه خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از مصرف بی رویه منابع آبی، جهاد کشاورزی به کمک و حمایت کلیه دستگاههای اجرایی به ویژه دستگاه قضایی نیازمند است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در تعطیلات نوروز امسال نیز پرونده 27مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی در دست اقدام است که تاکنون 4مورد آن تخریب و قلع و قمع شد.

خمسه بر لزوم اهمیت حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی استان و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی با اجرای سامانه های نوین آبیاری در مزارع و باغات تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز دراین جلسه گفت: مدیریت منابع آب و خاک امری مهم و ضروری در بخش کشاورزی است که باید صیانت شود.

 حجت السلام و المسلمین قدرتی افزود: برای استفاده بهینه از منابع آبی اجرای سیستم های نوین آبیاری می توان راهگشا باشد تا بتوان از منابع موجود بهره مند شد.

وی تاکید کرد: از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان با شکل ها و عناوین مختلف باید جلوگیری کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز