نمایندگان استان مرکزی از شرایط تحقق شعار سال سخن گفتند؛

سهم مسوولین در حمایت از تولید داخلی بیش از مردم است

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۵:۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۹۳۲۰۱
سهم مسوولین در حمایت از تولید داخلی بیش از مردم است
نمایندگان استان مرکزی در اولین جلسه از شورای اداری استان در سال جدیدتحقق شعار سال را در گروی حمایت مسوولین از تولید داخلی دانستند.

به گزارش برنا از اراک، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی نیازی به تدوین قانون جدید نیست و قوانین حمایتی بسیاری در این زمینه تدوین و انباشت شده که نیازمند اجرا است. 

علی اکبر کریمی افزود: 23 قانون از 124 قانون برنامه ششم توسعه به حمایت از تولید داخل اختصاص دارد که در صورت اجرای این قوانین، بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی مرتفع می شود. 

وی گفت: میزان مشارکت بخش خصوصی در واگذاری های اصل 44 کشور تنها 13 درصد است در صورتی که توسعه اقتصادی به مشارکت 100 درصدی بخش خصوصی نیاز دارد.

کریمی افزود: محیط کسب و کار کشور نیز در شرایط مطلوبی قرار ندارد به طوری که بر اساس یک ارزیابی بین المللی، ایران در بین 190 کشور جهان جایگاه صد و بیست و چهارم در بخش محیط کسب و کار را دارا است. 

این نماینده مجلس اظهار کرد: راهبرد اصلی در حمایت از کالای ایرانی، افزایش تقاضا و خرید کالاهای داخلی است که می طلبد تولید کنندگان با تولیدات رقابت پذیر زمینه ساز تحول اقتصادی باشند. 

محمدرضا منصوری، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی باید با تولید با کیفیت و رقابت پذیر از سوی تولیدکنندگان همراه باشد. 

وی افزود: به طور کلی اغلب واحدهای تولیدی دولتی در شرایط نامطلوبی به سر می برند و بیشتر از سرمایه داخلی شرکت، به دستگاه های خدماتی و پیمانکاران مختلف بدهکارند.

منصوری بیان کرد: آب، گاز و برق در ایران با کمترین قیمت ممکن نسبت به کشورهای توسعه یافته به تولیدکنندگان عرضه می شود اما تولیدات همچنان از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند که اصلاح این امور باید سرلوحه امور صاحبان صنایع قرار گیرد. 

علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه باید برای تحقق شعار تعیین شده در سال جاری، خروج از بحران بیکاری و رکود اقتصادی دست به دست هم دهند تا قدم های بلندی برداشته شود.

ابراهیمی افزود: کشور و استان مرکزی امسال با بحران آب مواجه است که نیاز است استفاده بهینه بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: تعدادی از روستاهای شهرستان شازند به دلیل کمبود آب با تانکر آبرسانی می شوند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پتروشیمی شازند طرحی در خصوص استفاده از فاضلاب شهرهای مهاجران و شازند را در دست اجرا دارد که انتظار است دستگاه های ذیربط همکاری لازم را در تحقق این طرح، به کار گیرند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: دولت، تولید کنندگان و مصرف کنندگان بیشترین سهم را در تحقق حمایت از کالای ایرانی برعهده دارند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای اصلاح برخی قوانین در راستای حمایت از کالای ایرانی و افزایش تولیدات داخلی را دارد.

وی بیان کرد: نرخ سود تسهیلات برای تولیدکنندگان واقعی نیازمند بازنگری است زیرا تولیدکنندگان با نرخ های بالا نمی توانند قدرت رقابت پیدا کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش کیفیت تولیدات، هدفمندی واردات و مبارزه با ورود کالاهای قاچاق، از دیگر ضروریات است که باید با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: پارسال گام های بلندی برای رفع مشکلات و موانع پیش رو در کشور برداشته شد اما کافی نیست و این گام ها در سال جاری باید بلند تر شود.

محمد حسینی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید در سال جاری به بحث افزایش بهره وری نیروی انسانی و مدیریت مطلوب توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: درآمدهای نفت و مالیات های وصولی صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق و مزایای کارمندان می شود و کوچکترین کم کاری از این قشر پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ظرفیت های مهم در کشور استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی است و استان مرکزی تاکنون موفقت چشمگیری در جذب این تسهیلات نداشته است.

حسینی اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از ضروریاتی است که در سال 97 باید با جدیت تمام دنبال شود.

وی گفت: استان مرکزی در جذب تسهیلات اشتغالزایی از محل یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه نیز نیازمند تدوین راهبردهای اصولی است.

 

نظر شما