نتیجه طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر سلامت فرآورده های خام دامی در ایام نوروز؛

تولید ۲۷۰۰ تن گوشت قرمز و ۹۴۰۰ تن گوشت مرغ در استان

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۶:۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۹۳۲۳۱
تولید ۲۷۰۰ تن گوشت قرمز و ۹۴۰۰ تن گوشت مرغ در استان
در نتیجه اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه های دام، بیش از 2700 تن گوشت قرمز از ذبح بیش از 68 هزار راس دام سبک و سنگین استحصال شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی مدت اجرای این طرح و تا روز گذشته، 120  اکیپ نظارتی دامپزشکی استان بیش از 8500  بازدید از مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی داشته اندکه در نتیجه آن و با همکاری مراجع قضایی استان، برای  114 متخلف، پرونده تشکیل و 13 مرکز دارای تخلف نیز با رای مراجع ذیصلاح، پلمب شده و ضمن ضبط 24 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از این مراکز، حدود 10 تن از این اقلام نیز معدوم شده است.

دکتر احمد شریعتی اعلام داشت: با توجه به استقبال زائران و مجاوران حریم مقدس رضوی از مصرف گوشت مرغ طی ایام نوروز، تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه های طیور استان در زمان اجرای طرح نظارتی دامپزشکی طی مدت یادشده 4 میلیون و 800  هزار قطعه به وزن 9400 تن  بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و در جهت ارائه خدمات بهداشتی مناسب و تامین امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی، کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و تمامی محصولات این مراکز با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف خواهد شد.

 شریعتی، با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، اظهار داشت: با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... نمایند بطور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم و پی گیری خواهد شد.

    وی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، اعلام داشت: در طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان و تا کنون، به بیش از 255 مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است. وی از کلیه شهروندان درخواست نمود، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های  خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 37250025و 37250035(شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(مرکز پیام اداره کل)، ادمین فضای مجازی @shomavet و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و در این راه از سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره 300001512 نیز بهره مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز