آمارها از تاریخ سازی ورزش استان اردبیل در سال ۹۶ می گویند

آقاخانی : ۲۷ مدال جهانی یعنی رشد ۳۵۰درصدی ورزش استان اردبیل را شاهد هستیم

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۲:۵۷:۵۳
کد خبر: ۶۹۳۹۲۴
آقاخانی : ۲۷ مدال جهانی یعنی رشد ۳۵۰درصدی ورزش استان اردبیل را شاهد هستیم
رشد و توسعه ورزش اردبیل در سال 1396 به استناد آمار و نتایج موجود کاملا محسوس است.

به گزارش برنا، بهرام آقاخانی سرپرست اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل در این خصوص می گوید: تلاش های بی وفقه تمام مدیران ، مسئولان ، کارکنان ، مربیان ، داوران وورزشکاران استان اردبیل در سال 1396منجر به رشد و توسعه ورزش استان در تمام زمینه ها شده است و این مهم درآمار و نتایج کاملا ملموس و مستند است.

آقا خانی در توضیح بیشتر افزود: وقتی تعداد مدال های جهانی استان از 6 مورد سال 95 به 27 مدال در سال 96 می رسد ، نشان از رشد 350 درصدی در این حوزه دارد. ضمن اینکه تعداد مدال های آسیایی از 8 مورد در سال 95 به 14 مدال در سال 96و تعداد مدال های بین المللی از 78 مورد در سال 95 به 98 مدال در سال 96 رسیده است و 461 مدال کشوری در سال 96 هم نسبت به 421 مدال در سال 95 ، پیشرفت نسبی خوبی به نمایش می گذارد.
سرپرست اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل در خصوص تاریخ سازی ورزش این استان می گوید: برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان اردبیل مسابقات آسیایی رسمی در قالب والیبال امید های آسیا و مسابقات انتخابی جهانی هم در قالب والیبال بزرگسالان برگزارشد و برای برگزاری این دو رقابت جدا از تمام تلاش های شبانه روزی صورت گرفته ، تعمیر و بازسازی کلی و استاندارد سازی دو سالن رضازاده و شهید آسمانی اردبیل انجام شد که برکات به روز رسانی این دو مجموعه در سالهای آتی هم نصیب ورزش اردبیل خواهد شد.
وی در خصوص فعالیت های عمرانی اداره کل گفت: استانداردسازی دو سالن بزرگ اردبیل در مجموعه 18 مورد تعمیر و بازسازی اماکن ورزشی استان در سال 96 بود ضمن این که دو سالن ورزشی خانه کشتی روستای نوشهر و سالن ورزشی روستای مرنی افتتاح شده و عملیات احداث دو سالن جدید خانه تکواندو شهرک کوثر و سالن رزمی شهر آبی بیگلو هم کلنگ زنی شده است. در مجموع پروژه های ملی، استانی، تکمیلی، تعمیر و تجهیز و همین طور شرکت توسعه، 83 پروژه در دست اقدام داریم.
آقاخانی برنامه های ورزش همگانی استان در سال 1396 را هم مطلوب ارزیابی کرده و می گوید: بی دلیل نیست که ورزش همگانی و روستایی – عشایری استان اردبیل موقعیت شاخص و چشمگیری در سطح کشور دارند چرا که در بخش همگانی روستایی در مجموع 9067 برنامه از جمله 452 دوره مسابقه محلی، 678 کوهپیمایی و کوه روی، 178 پیاده روی همگانی، 312 جشنواره مختلف، 916 برنامه در دهه فجر و ... برگزار شده است. در ورزش همگانی شهری هم 4378 برنامه در طول سال 96 برگزار شده که در هردو بخش نسبت به بازه مشابه در سال 1395 پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در پایان گفت: تمام این پیشرفت های کمی و کیفی ورزش استان در حالی حاصل شده که هنوز نمی توانند ما را به طور کامل راضی کنند. ورزش اردبیل پتانسیل بسیار بیشتری دارد و امیدواریم با رفع مشکلات مالی و هماهنگی مسوولان رده بالای کشوری و استانی بتوانیم این مسیر روبه جلو را در سال 1397 و سال های بعد هم با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز