استاندار مرکزی عنوان کرد:

حوادث رانندگی جاده ای در استان کاهش یافته است

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۳:۳۵:۵۷
کد خبر: ۶۹۳۹۶۹
حوادث رانندگی جاده ای در استان کاهش یافته است
استاندار مرکزی گفت: طرح آزادراه قم- شازند از برنامه های اولویت دار توسعه زیرساخت های حمل و نقل این استان است که عملیات اجرایی آن در سال جاری کلید می خورد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در دیدار با کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: طول این مسیر در محدوده استان مرکزی 140 کیلومتر است که اجرای آن به عنوان بخشی از آزاد راه تهران- جنوب، نقش مهمی در کاهش ترافیک و روان سازی و ایمنی ترددهای جاده ای دارد.

وی، رفع نقاط حادثه خیز را از دیگر برنامه های اولویت دار امسال استان مرکزی دانست و ادامه داد: جاده اراک - فراهان از جمله مسیرهای پر تردد و حادثه خیز در این استان است که عملیات 2 بانده شدن آن به همراه تامین روشنایی در نیمه نخست امسال انجام می شود و این جاده زیر بار ترافیک می رود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: جاده قدیم زرندیه - ساوه نیز به دلیل استقرار صنایع مختلف در این محدوده از دیگر نقاط پر تردد و حادثه خیز استان است که عملیات 2 بانده شدن آن امسال به بهره برداری می رسد.

آقازاده خاطرنشان کرد:عملیات اجرایی 2 بانده شدن جاده شازند - ازنا نیز در استان در دست انجام است که با اختصاص اعتبار از محل سفر هیات دولت به استان در سال جاری با سرعت بیشتری تکمیل خواهد شد.

وی گفت: عملیات 2 بانده شدن 6 کیلومتر از جاده زالیان در شهرستان شازند نیز انجام شده است و با رفع برخی نواقص این راه، بهره برداری ازآن امسال آغاز می شود.

استاندار مرکزی یاد آور شد: بیش از 15 میلیون تردد در سال گذشته در جاده های استان انجام شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش دارد.

آقازاده بدون اشاره به آمار حوادث ترافیکی سال گذشته استان، ادامه داد: با وجود افزایش حجم ترافیک جاده ای استان مرکزی در سال قبل، شمار حوادث رانندگی و کشته های جاده ای در استان کاهش داشته که این مهم نشان از فعالیت و تلاش راهداران و پلیس راه در سطح راه های استان دارد.

استاندار مرکزی جلوگیری از ورود ماشین های سنگین به شهرستان اراک را از موضوعات مهم در مدیریت حمل و نقل استان دانست و گفت: ایجاد توقفگاه در حاشیه روستای موت آباد در دستور کار است و با اجرایی شدن این طرح از ورود خودروهای سنگین به این کلانشهر جلوگیری می شود که این مهم در کاهش حوادث رانندگی و کیفیت هوای اراک اثر مستقیم دارد.

آقازاده افزود: رعایت نشدن قوانین و حق تقدم توسط رانندگان عامل 80 درصد حوادث منجر به فوت در جاده های کشور است و در سال جاری علاوه بر برنامه های اصولی در رفع نواقص راه ها باید فرهنگ سازی و آموزش قوانین به صورت جدی دنبال شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز