شهردار ارومیه خبر داد :

یکی از راههای رونق اقتصادی و پیشرفت ارومیه پرداختن به گردشگری آن است

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۴:۳۹:۲۰
کد خبر: ۶۹۴۰۳۸
یکی از راههای رونق اقتصادی و پیشرفت ارومیه پرداختن به گردشگری آن است
شهردار ارومیه گفت: یکی از بنیان‌های توسعه پرداختن به موضوع گردشگری است، چرا که باعث درآمدزایی و پیشرفت شهر می شود .

به گزارش برنا آذربایجان غربی،  محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله ایجاد امنیت یکی ازعوامل ضروری برای جذب گردشگراست، بیان کرد: اساسی ترین  مقوله در توسعه صنعت کردشگری ایجاد فضای ذهنی آرام و نشان دادن زیبایی های موجود است .

وی  ادامه داد: شهر ارومیه بعلت ظرفیت های گردشگری طبیعی حاکم چون وجود دریاچه ارومیه، باغات سرسبز و رود خانه های دایمی آن به خودی خود جذب کننده گردشگر است و از گذشته های دور این شهر بدلیل وجود برخی جاذبه ها و زیر ساخت ها به پاریس کوچک معروف است .

حضرت پور با یادآوری دوباره اینکه اساسیترین مقوله در توسعه صنعت کردشگری ایجاد فضای ذهنی آرام و نشان دادن زیبایی های موجود است، ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی ها با ایجاد ناامنی ذهنی در قومیتها و تبعات خشک شدن  دریاچه ارومیه  باعث عدم جذب گردشگر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه صنعت گردشگری نقش سرمایه گذاران بخش خصوصی بسیار با اهمیت است،  تاکید کرد:  برای توسعه صنعت گردشگری و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه زیر ساختها یک امر ضروری است، البته نقش مشارکت مردمی  را نباید از یاد برد.

شهردار ارومیه در ادامه  با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، گفت:  امسال با تکمیل کانال انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه، شاهد ورود 750 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه طی هر سال خواهیم بود و از سال گذشته تا تاکنون 250 میلیون متر مکعب آب از طریق بارش ها و باز کردن سدها وارد دریاچه ارویمه شده است .

وی با اشاره به صادارت محصولات کشاورزی گفت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، توانستیم با همکاری دستگاه های ذیربط  300 هزار تن صادرات سیب  داشتیم .

شهردار ارومیه در پایان در خصوص یکی از درخواست های شهروندان درباره زمان راه اندازی تراموای شهری، عنوان کرد:  امروز با تشکیل جلسه ای در این خصوص با شرکت طرف قرارداد درباره نحوه آغاز فار اجرایی ترموا  مذاکره و گفت و گو می شود و در نهایت  تراموا در نیمه اول سال 97 کلنگ می خورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز