استاندار کهکیلویه و بویر احمد :

دانشگاه های استان دچار روزمرگی شده اند

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۵:۵۰:۴۸
کد خبر: ۶۹۴۰۸۹
دانشگاه های استان دچار روزمرگی شده اند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان از مأموریت های ذاتی و اصلی خود فاصله گرفته و دچار روزمرگی و کم کاری شده‌اند.

به گزارش  خبرگزاری برنا ، علی محمد احمدی روز شنبه در دیدار نوروزی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان افزود: کم کاری و مأموریت گریزی در برخی دانشگاه‌های استان مشهود است.

وی با اشاره به برخی چالش‌ها و مشکلات موجود در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه یاسوج تصریح کرد: گزارش شده که 50 درصد اعضای هیات علمی یکی از دانشگاه‌های دولتی استان در طول هفته در آن دانشگاه حضور ندارند در حالی که حقوق و مزایای عضو هیات علمی تمام وقت دریافت می‌کند.

احمدی تاکید کرد: دانشگاه یاسوج به عنوان مادر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که باید نقش تعیین کننده و راهبردی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی داشته باشد و باید جهت گیری مناسب در این زمینه نشان دهد تاکنون ناموفق عمل کرده است.

وی گفت: دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه یاسوج نباید تنها به ارائه آموزش‌های تئوری محدود شود و بسیاری از جوانان تحصیل کرده این رشته‌ها باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود و منابع جنگلی و گیاهان دارویی در راستای اشتغالزایی و کمک به اقتصاد استان ایفای نقش کنند.

وی بیان کرد: دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان با تمام توان از طرح‌های پژوهشی قابلیت توجیه اقتصادی و تولیدی در دانشگاه‌ها حمایت خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت بیش از 120 هزار میلیارد ریال در سال جاری برای تسهیلات اشتغالزایی روستایی اختصاص داده که سهم استان کهگیلویه وبویراحمد افزون بر 214 میلیارد تومان است.

احمدی تصریح کرد: دانشگاه‌های استان می‌توانند از این ظرفیت و تسهیلات روستایی با تشکیل تعاونی‌ها استفاده کنند و ضمن اشتغالزایی برای تحصیلکردگان دانشگاهی به اقتصاد و بهره وری بیشتر از منابع نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات برای این تعاونی‌ها و طرح‌های تولیدی قابل توجیه از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

وی همچنین بر ضرورت توزیع عادلانه و هزینه کرد صحیح اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: خروجی طرح‌های پژوهشی باید در حوزه‌های مختلف مشهود باشد اما تاکنون این مهم عملیاتی نشده است.

احمدی همچنین خواستار تشکیل جلسات منظم ماهانه استاندار با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان شد و گفت: دانشگاه که باید مهد و تجلی نظم، حرکت بر مدار قانون، تصمیم‌های دانش محور و نقش آفرین در سیر تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و یا فرهنگی باشد دچار نوعی رکود و رخوت شده‌اند و از رسالت سنگین خود فاصله عمیق دارد.

برخی از روسای دانشگاه‌های استان نیز به بیان عملکردها و مهمترین کمبودها و مشکلات خود پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز