امام جمعه همدان:

فضای مجازی را دولت باید مدیریت کند

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۲۰:۵۲:۵۰
کد خبر: ۶۹۴۰۹۳
فضای مجازی را  دولت باید مدیریت کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی در فضای مجازی به دنبال فساد، نفاق و اختلاف افکنی هستند، گفت: نباید فضای مجازی رها شود بلکه باید دولت فضای مجازی را برای کاهش آسیب های آن مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به فعالیت برخی کانال های معاند در فضای تلگرام، افزود: اگر فضای مجازی رها شود در این بستر تهدیدها و آسیب های جبران نشدنی به ویژه در عرصه نظام تربیتی در جامعه به بار می آید.

وی با بیان اینکه برخی شبکه های اجتماعی نسبت به بدبین کردن و تخریب روحانیت و مسئولان اقدام می کنند، یادآوری کرد: در فضای تلگرام یکی از کانال های مخالفان نظام سخنان مرا تغییر داده و به نقل از من مدعی شده بود که مردم چون روحانیت را دوست ندارند دفاتر ائمه را تخریب می کنند.

وی اظهار کرد: تا زمانی که دولت نسبت به مدیریت شبکه های اجتماعی اقدام کند، مردم باید آگانانه تر برخورد کنند و این تهمت ها را نپذیرند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در فضای مجازی به برخی از مراجع تقلید نیز تهمت هایی زده می شود، افزود: مردم باید با روشنگری نسبت به تنویر افکار عمومی جامعه اقدام کنند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به نام 'حمایت از کالای ایرانی' تاکید کرد: شرکت های تولید کننده ایرانی باید نسبت به رعایت استانداردها اقدام کنند تا مردم نیز با رغبت بیشتری کالای ایرانی بخرند.

وی با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی اقتصاد کشور را متحول می کند، افزود: مردم نیز باید با حمایت از محصولات داخلی، تولیدکنندگان ایرانی را به رقابت بیشتر و تولید بهتر تشویق کنند.

امام جمعه همدان همچنین به اهمیت صرفه جویی و مبارزه با فساد در بخش های مختلف پرداخت و افزود: توجه به اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف در دین مبین اسلام تاکید شده است اما متاسفانه به رغم توصیه های دینی در این زمینه، کشور ما جزو کشورهای اسراف کننده است.

آیت الله محمدی افزود: با توجه به کمبودهای آب و علیرغم کاهش نزولات آسمانی هنوز مردم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب بی توجه هستند.

نظر شما