استاندار سمنان :

اولویت مهم استان ؛ توسعه فرودگاه‌هاست

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۹:۳۵
کد خبر: ۶۹۴۵۶۰
اولویت مهم استان ؛ توسعه فرودگاه‌هاست
توسعه فرودگاه های سمنان یکی از زیرساختهای رشد و توسعه با هدف افزایش اشتغالزایی، توسعه اقتصادی و صادرات کالا، به عنوان یک نیاز ضروری در اولویت مهم کاری سال جاری این استان است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛  سیدشهاب الدین چاوشی گفت: اجرای طرح های توسعه ای در فرودگاه‌های استان در سال جدید یک اولویت مهم است که پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان گسترش راه‌های ارتباطی و سهولت در جابه جایی کالا را یکی از راه‌های مهم حمایت از تولید داخلی به‌ویژه در این استان دانست و اظهارداشت : باید با تخصیص اعتبار و پیگیری های همه جانبه محصولات صنعتی و کشاورزی استان را به نقاط مختلف جهان صادر کرد.

وی با بیان این که نگاه دولت نسبت به توسعه فرودگاه های استان مثبت است، خاطرنشان کرد : فرمانداران شهرستان های سمنان و شاهرود امسال برای نخستین بار بودجه ای را برای برنامه های عمرانی فرودگاه های سمنان در نظر گرفته اند.

چاوشی ادامه داد : فرودگاه های استان دارای پیشرفت فیزیکی خوبی در طراحی، احداث باند هواپیمایی و طرح های توسعه ای است.

استاندار سمنان اضافه کرد : فرودگاه مرکز استان یکی از زیرساخت‌های ضروری برای رشد و توسعه سمنان است و باید برای راه اندازی آن، برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید بر این که فرودگاه به غرور ملی مردم کمک می کند و فرودگاه های استان به خوبی در حال تکمیل است، گفت: باید تلاش کنیم تا بعد از بهره برداری، هواپیماهای کوچک پرواز های خود را از فرودگاه های مرکز استان انجام دهند.

فرودگاه سمنان در 10 کیلومتری جاده سمنان - مشهد و فاصله آن از ورودی شرقی شهر سمنان در حدود 6 کیلومتر و از مرکز شهر سمنان در فاصله تقریبی هشت کیلومتری واقع شده است.

سابقه تاسیس این فرودگاه به سال 1355 برمی گردد که به صورت یک باند نیمه احداث شکل گرفت، تا سال 1375 که بهسازی آن دوباره انجام شد.

فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.

سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.

اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.

این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز