رشد ۳.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی طی سال ۹۶

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۳:۰۹:۱۴
کد خبر: ۶۹۵۳۷۳
رشد ۳.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی طی سال ۹۶
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی از رشد بیش از 3.5 برابری سرمایه گذاری خارجی در استان در سال 96 نسبت به سال قبل از آن خبرداد.

 شکوه میرشاهی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد گفت: در سال گذشته 34 طرح سرمایه گذاری خارجی به میزان 585 میلیون دلار در استان مصوب شد که اشتغال یک هزار و 350 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.

وی تعداد طرح های مصوب شده سرمایه گذاری خارجی در استان در سال 95 را 21 مورد به میزان 162 میلیون دلار عنوان کرد .

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: هدف گذاری صورت گرفته برای استان در سال 96 حدود یک هزار میلیون دلار بود که 60 درصد آن  عملیاتی شده است .

میرشاهی افزود: از ابتدای امسال گروه های مختلف سرمایه گذار خارجی در استان مراجعه کرده اند که از جمله آنها یک گروه  چینی است که پروژه  های زیرساختی ریل یو انتقال آب ، مترو و تصفیه خانه های فاضلاب شهرستان ها را در دست بررسی دارد.

 وی گفت: همچنین  یک گروه چینی دیگر در حالی ارزیابی سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی فولاد است و سرمایه گذاران اوکراینی هم بر روی پروژه تصفیه خانه های فاضلاب شهرستانی مطالعه می کند و یک گروه دیگر آلمانی هم متقاضی سرمایه گذاری در استان است.

 مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی با اشاره به شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری طی حدود یک دهه اخیر افزود: نمی توان به توسعه دست یافت مگر آنکه تولید داخلی و سرمایه گذاری مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرد.

میر شاهی افزود: بر اساس شعار رهبر معظم انقلاب مردم باید از تولیدات با کیفیت ایرانی حمایت کنند و استفاده از کالاهای ایرانی فرهنگ سازی و ترویج شود و تولید کنندگان نیز حداکثر توان خود را برای ارائه محصولات استاندارد و با کیفیت به کار گیرند.

وی عنوان کرد: در سایه حمایت ملی و بوجود آوردن بستر و زمینه مناسب برای سرمایه گذاری جدید و حفظ سرمایه گذاری های موجود و ارتقای بهره وری از طریق  بازسازی و نوسازی تجهیزات تولید ، می توان  در راستای توسعه پایدار، ایجاد اشتغال مولد ، حفظ منافع ملی، ترویج روحیه نشاط در جوانان ، حفظ حقوق مصرف کنندگان حرکت کرد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در این راه باید برای حفظ امنیت سرمایه‌گذاری ، موانع پیش روی تولید رفع شود ، گفت : حمایت از کالای ایرانی راهبردی است که همه مردم کشور باید آن را در سال 1397 پیگیری کنند تا چرخ بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر به حرکت دربیاید و شکوفایی اقتصادی را برای کشور حاصل کند و این امر می تواند اشتغالزایی جوانان را در پی داشته باشد.

میرشاهی افزود: در این راستا باید مسایل مختلف ازجمله امنیت سرمایه گذاری در تولید ،تثبیت نرخ ارز، تامین تکنولوژی و ماشین آلات روز، حذف قوانین موازی و دست و پاگیر و موانع توسعه کسب و کار محور عمل قرار گیرد و در کنار آن مشارکت مردم برای تحقق برنامه ها پیگیری شود تا  منشا ایجاد شغل و رفاه ملی از تولید ملی و داخلی حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه این مردم هستند که می‌توانند با حمایت فراگیر خود از کالاهای ایرانی و تولید ملی به کمک رونق و پویایی حوزه اقتصاد بیایند، اظهار کرد : اکنون تورم و بیکاری دو معضل آسیب‌رسان در حوزه اقتصاد کشور هستند که عموم مردم با حمایت قاطعانه خود از تولیدات ملی و کالاهای ایرانی می‌توانند نقش بی‌بدیلی در حل این مسائل ایفا کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز