معاون استاندار خبر داد :

انتقال بخش عمده‌ای از بیماری‌های واگیر به سیستان و بلوچستان از کشورهای همجوار

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۳:۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۹۵۳۸۱
انتقال بخش عمده‌ای از بیماری‌های واگیر به سیستان و بلوچستان از کشورهای همجوار
‌سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری با تاکید بر مقوله سلامت و امنیت غذایی شهرستان‌های مرزی گفت: سیستان و بلوچستان 1600 کیلومتر مرز خشکی و آبی با کشورهای افغانستان و پاکستان دارد و از آنجایی که سطح کنترل بهداشت در این کشورها بسیار پایین است، بخش عمده‌ای از بیماری‌های واگیر از کشورهای همجوار به استان منتقل می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد هادی مرعشی در نشست «کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان» اظهار کرد: عدم آگاهی مردم از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات، می تواند تبعات منفی زیادی برای مردم داشته باشد که ضرورت دارد آگاهی عمومی نسبت به بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات افزایش یابد.

وی «هفته سلامت» را فرصت مغتنمی برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مباحث بهداشتی و درمانی برشمرد و افزود: از ظرفیت و پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد، صدا و سیما و رسانه‌ها، هلال احمر، رابطین مراکز بهداشتی، نماز جمعه، پایگاه‌های مقاومت بسیج و سایر نهادها برای آگاهی بخشی آحاد جامعه استفاده شود.

مرعشی بیان کرد: با توجه به وسعت استان، خشکسالی‌های پی در پی و چندین ساله ، پراکندگی جمعیت و آبرسانی سقایی به روستاها لازم است به مباحث سلامت و کنترل بیماری‌های واگیر از جمله هاری در استان به ویژه حوزه سیستان توجه بیشتری شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: وضعیت اقلیمی استان و خشکسالی موجب شده برای تامین آب که جان مایه اولیه بهداشت است با مشکل مواجه باشیم که دستگاه‌های متولی باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی با بیان اینکه کم توجهی به هشدارهای بهداشتی یکی از عوامل موثر در شیوع بیماری‌های واگیردار است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی با توانمندی بالا و با هم افزایی موجود در استان می‌توانند منشأ اثرات مثبت باشند  و با یکجا شدن توانمندی‌ها بر این گونه مشکلات فائق شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز