گندزادیی از آب روستاهای خراسان رضوی با هزار کلرزن

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۳:۳۳:۱۱
کد خبر: ۶۹۵۳۹۳
گندزادیی از آب روستاهای خراسان رضوی با هزار کلرزن
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: هم اینک بیش از یک هزار دستگاه کلرزن برای گندزدایی آب آشامیدنی روستاییان در این استان فعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد دانشگر افزود: به دنبال اقدامات انجام شده اکنون مطلوبیت میکروبی و کلر باقیمانده در آب روستایی استان به بالاتر از 98 درصد رسیده است.

وی با اشاره به استفاده از سامانه های کلرزنی پیشرفته در سالهای اخیر، ادامه داد: اکنون کیفیت آب آشامیدنی توزیعی در روستاهای خراسان رضوی با استفاده از 24 آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و اندازه گیری 105 پارامتر آب به طور مستمر پایش می شود.

دانشگر گفت: شاخص برخورداری از آب سالم و بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی در سال 94 حدود 70 درصد بود که اکنون به حدود 73 درصد رسیده و از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای خراسان رضوی طی چهار دهه اظهار کرد: این شاخص پیش از انقلاب که شرکت های آب و فاضلاب روستایی دایر نبود تنها 8 درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: هم اکنون آب آشامیدنی روستاییان استان از یک هزار و 294 منبع آبی و از طریق 21 هزار کیلومتر خط انتقال و توزیع، با استفاده از 2 هزار باب مخزن ذخیره با گنجایش بیش از 300 هزار متر مکعب تامین می شود.

 

نظر شما