استاندار خراسان جنوبی:

عدم توجه به کالای داخلی باعث رکود بازار و بیکاری است

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۵:۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۹۵۴۴۵
عدم توجه به کالای داخلی  باعث رکود بازار و بیکاری است
استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورت استفاده از کالای خارجی باید شاهد بسته شدن کارگاه ها و کارخانه های تولیدی و رکود بازار کار و بیکاری باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مروج الشریعه در شورای اداری استان گفت : باتوجه به اینکه ما در استان معولین زیادی داریم به تمام مدیران استانی توصیه می‌شود که به معلولین توجه ویژه ای داشته باشند که دراین مسیر شهرداری وظیفه سنگین تری را دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی بخصوص شهر بیرجند معلولین  واقعا دیده نمی‌شوند، افزود: اگر یک معلول بخواهد دریک خیابان تردد کند مشکلات زیادی دارد و این دور از اهداف اصلی دولت تدبیر امید در راستای رفاه حال عموم مردم و معلولین است.

مروج الشریعه با انتقاد از مبلمان شهری و ضعیف عمل کردن شهرداری در پارک ها و فضای سبز شهر به این تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم مدیریت شهری تدوین فرهنگ شهر نشینی و به روز کردن مکان های عمومی از جمله پارک ها و پارک‌های جنگلی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به معضلات چندین ساله خشکسالی در استان ایجاد مجموعه ای مانند کویر تایر با بیش از بیست سال فعالیت در عرصه اقتصادی و بخصوص کمک به رشد و اقتصاد استان شایسته تقدیر است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: حدود هزار نفر از مردم استان در مجموعه مشغول به کار بوده و چرخ زندگی چندین خانواده در گردش است.

مروج الشریعه با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای داخلی تاکید کرد: همه ما باید دست در دست هم و بطور جدی از کالای داخلی استفاده کرده و این موضوع تنها بصورت شعار نباشد.

وی اضافه کرد: در صورت استفاده از کالای خارجی باید شاهد بسته شدن کارگاه ها و کارخانه های تولیدی داخلی باشیم که این امر بدون شک رکود بازار کار و بیکاری مطلق را بدنبال خواهد داشت.

مروج الشریعه با بیان اینکه در حال حاضر در استان کارخانه های تولیدی مهم و بزرگی مانند کویر تایر فعالیت دارند، یاداور شد: لاستیکی تولیی این کارخانه ۸۵ درصد استانداردهای جهانی لاستیک خودرو را دارد و جای هیچ بهانه و توجیح بی معنی وجود ندارد.

استاندارخراسان جنوبی در امسال عزم خود را بر این گذاشتیم که سنگ های که جلوی پای تولید کنندگان است را برداریم تا شاهد شکوفایی و رونق چشمگیر در پایان سال باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز