رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه خبر داد:

توقیف دو دستگاه کامیون حامل کود مرغی

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۴:۴۸:۴۲
کد خبر: ۶۹۵۴۵۳
توقیف دو دستگاه کامیون حامل کود مرغی
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با اشاره به راه اندازی گشت های سیار نظارتی به منظور پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: 2 دستگاه کامیون حامل کود مرغی غیرمجاز در این شهرستان توقیف شد

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر سید علی اکبر حسینی گفت : کامیون ها به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی و نداشتن مجوزهای لازم توقیف شدند و برای رسیدگی قانونی پرونده آنها به دستگاه قضایی فرستاده شده است .

وی اظهارکرد: با توجه به احتمال بروز بیماری های مشترک انسانی و دامی و خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور هر گونه جا به جایی و انتقال دام، طیور و کود مرغی بدون هماهنگی دامپزشکی ممنوع است .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: مالکان خودروهای حامل مرغ زنده به مقصد کشتارگاه نیز باید در کنار شست و شو و ضد عفونی خودرو دارای کد بهداشتی بوده و پیش از هر گونه بارگیری نیز از دامپزشکی مجوز دریافت کنند .

دکتر حسینی اضافه کرد: کودها نیز پیش از بارگیری در مرغداری ها باید بر اساس ضوابط بهداشتی ضدعفونی و عقیم سازی شده و پس از گذشت دوره نابودی عوامل بیماری زا نسبت به اخذ مجوز بارگیری از دامپزشکی اقدام کنند.

 

نظر شما