استاندار اردبیل:

دولت توجه ویژه ای به مرزنشینان دارد

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۱۸:۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۹۶۲۹۵
دولت توجه ویژه ای به مرزنشینان دارد
استاندار اردبیل گفت: عشایر و مرزنشینان از توجه ویژه دولت برخوردارند و سرمایه گذاری کلان در بخش مهار آب های مرزی نشان دهنده این مدعاست.

به گزارش برنا،مهندس اکبر بهنام جو در دیدار با ریش سفیدان عشایر ایل شاهسون مغان اظهار داشت: بیشتر نگرانی عشایر و حتی مجریان طرح در رابطه با نحوه واگذاری اراضی و نظام بهره برداری است، باید همه در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اعلام اینکه پیرو درخواست عشایر واگذری اراضی باید قطعی شود گفت: با موافقت سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی استان، پس از برداشت محصول کشت شده در پایاب، قرارداد عشایر از اجاره به واگذاری قطعی تبدیل شده که این موضوع در متن قرار داد نیز منعقد می شود.

مهندس بهنام جو با بیان اینکه تبدیل اراضی دیم و مراتع به آبی راندمان تولید را افزایش می دهد، افزود: قطعا با تکمیل اجرای طرح پایاب سد خداآفرین از پتانسیل آب های مرزی استفاده بهینه می شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری، ایجاد اشتغال در منطقه، افزایش تولید محصولات زراعی به نفع مردم و استان است باید همه ما از این طرح استقبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در هر زمینه لازم و ضروری  است گفت: توجیه بهره برداران نسبت به اهداف طرح و تشکیل کانون های سازمان بهره برداری با حضور نمایندگان عشایر می تواند از التهاب برخی نگرانی ها بکاهد.

مهندس بهنام جو از عشایر خواست در جلسات توجیهی و کلاس های آموزش حضور فعال داشته باشند.

استاندار اردبیل از اعطای تانکرهای آب در آینده نزدیک برای آبرسانی به عشایر خبر داد و افزود: دولت با اجرای طرح های کلان مصمم است زندگی سخت عشایری را با راندمان تولیدی بیشتر و درآمد اقتصادی افزونتر آسان کند و عشایر نیز بایستی همکاری لازم را داشته باشند.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز