معاون استاندار خراسان رضوی:

قرآن، علم، اخلاق، هنر و عدالت در آثار عطار مشهود است

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۱:۴۳:۲۱
کد خبر: ۶۹۶۹۴۵
قرآن، علم، اخلاق، هنر و عدالت در آثار عطار مشهود است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به نمایندگی از استاندار در همایش روز ملی بزرگداشت عطار در نیشابور حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از نیشابور، محمد مقدوری در این همایش گفت: عطار نیشابوری یکی از ستارگان شعر و ادب ایران زمین است که زیبایی، درد و عشق در آثار وی دیده می شود.

وی با بیان این که تقارن عید مبعث با این روز ملی جلوه این همایش را چند برابر کرده است؛ افزود: امروز همه اندیشمندان عالم بر چهار رکن علم، اخلاق، هنر و عدالت تاکید دارند و عبادت هدف اصلی خلقت بشری و قرآن استمرار عدالت می باشد که همه آنها در آثار عطار مشهود است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: از پنج روز ملی در کشور 2 روز مربوط به خیام و عطار در نیشابور است که نتوانسته ایم از این ظرفیتها به خوبی استفاده کنیم.

حمید گرمابی افزود: باید بیش از این برای بزرگان علم و ادب کشور اهمیت قائل شویم و همایشی در حد نام آنان برای آنها برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می کنم از روز ملی عطار تا روز ملی خیام که حدود یک ماه است به عنوان ماه فرهنگی نیشابور با عنوان 'بر بال سیمرغ بر چرخ فلک' نامگذاری شده و در این مدت برنامه هایی در شان خیام و عطار در نیشابور برگزار شود.

نماینده دیگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در صدد هستیم سومین روز ملی نیشابور را در تقویم به عنوان سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) به نیشابور در دهم تیر ماه نامگذاری کنیم.

هاجر چنارانی افزود: مسئولین عالی رتبه کشور مراسم روز ملی نیشابور را به فراموشی سپرده و در آن حضور پیدا نمی کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز