استاندار کردستان:

هنر می تواند به توسعه اقتصادی کمک کند

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۲:۳۳:۰۹
کد خبر: ۶۹۷۴۴۴
هنر می تواند به توسعه اقتصادی کمک کند
استاندار کردستان گفت: با بهره گیری از هنر و سرمایه انسانی در استان و توجه مناسب به مقوله فرهنگ می توانیم از این ظرفیت ارزشمند برای توسعه اقتصادی کمک بگیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا، بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر استان  گفت: موظف هستیم توسعه متوازن را در تمام بخش ها از جمله زیرساخت ها، فرهنگ، هنر، کشاورزی و سایر بخش ها دنبال کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود در این نشست که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: تاکنون از سرمایه های استان در عرصه فرهنگ و هنر به خوبی استفاده نکرده ایم و بی توجهی هایی در این بخش ها وجود داشته است.

مرادنیا تاکید کرد: چهره های فرهنگی و هنری، سرمایه های استان محسوب می شوند و باید با کمک آنها برای حل مسائل فرهنگی اولویت بندی کرد.

استاندار کردستان با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی اهالی هنر و فرهنگ در این نشست گفت: از بیان مطلق مشکلات خارج شوید و بدنبال ارائه راهکار باشید چون هنرمندان و اهالی فرهنگ باید به جامعه امید دهند چرا که اگر این قشر ناامید باشند دیگر چه کسانی می توانند نوید امید در جامعه بدهند.

وی اضافه کرد: پیگیری های جدی برای رفع مشکلات حوزه های مختلف استان صورت گرفته و بخشی از این 6 ماه مسئولیت خود را در تهران برای رایزنی و پیگیری مشکلات گذرانده ام.

مرادنیا با بیان اینکه 430 میلیارد ریال در این مدت در استان سرمایه گذاری شده است، گفت: برای ساخت و تکمیل تالار فرهنگ در سنندج 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری با پیگیری های صورت گرفته همایش مشاهیر کُرد در استان کردستان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز