فعالان اقتصادی کشور افغانستان خواستار شدند؛

افزایش سطح مبادلات ایران و افغانستان

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۳:۰۱:۲۳
کد خبر: ۶۹۷۴۸۱
افزایش سطح مبادلات ایران و افغانستان
سرمایه گذاران، بازرگانان و فعالان اقتصادی کشور افغانستان با مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، شکوه میرشاهی در این دیدار گفت: سرمایه‌گذاران افغانستانی با  سهم حدود 50 درصد از کل سرمایه‌گذاری در استان،رتبه نخست در این زمینه را دارند از این رو یکی از دغدغه های این دفتر رفع موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران کشور دوست و همسایه افغانستان است.

وی افزود: موانع و مشکلات در دو بخش موانع کلی که مبتلا به تمامی سرمایه گذاران است و مشکلات موردی هر کدام از سرمایه گذاران که برای حل آن ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی بازرگانان کشور افغانستان شامل: خدمات و مشوق های سرمایه گذاری در مقایسه با سایر کشورها، مشکلات اداری و بروکراسی پیچیده و ضعف در ارائه خدمات مناسب به سرمایه‌گذاران، قوانین مربوط به اقامت و تابعیت، مشکلات اخذ مجوز و مدارک مورد نیاز سرمایه‌گذاران و وابستگان آن ها، قوانین مربوط به مالکیت، مشکلات پیش روی بازرگانان جهت ورود و خروج، بالا بودن حداقل مبلغ سرمایه گذاری تعیین شده در قانون فیپا و برخورد سلیقه‌ای در برخی دستگاه‌های متولی، برنامه ریزی و تلاش خواهد شد.

میرشاهی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در راستای وظایف ذاتی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری از مجاری قانون و رایزنی با مسئولان مربوطه به حل این مسائل بپردازیم.

 وی افزود: از دستگاه های اجرایی نیز انتظار می‌رود در برخورد با سرمایه گذاران، ضمن رعایت قوانین از برخوردهای سلیقه‌ایبه شدت پرهیز کنند.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بدیهی است دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی در برخورد با متخلفان در این حوزه قاطعانه عمل خواهند کرد.

میرشاهی در پایان افزود: با توجه به شرایط کشور و لزوم جذب سرمایه خارجی این انتظار وجود دارد که تمامی دستگاه های متولی در خصوص تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم کسب رضایت و ایجاد شرایط برای سرمایه گذاران، زمینه لازم برای تشویق سایر سرمایه‌گذران برای ورود به کشور را فراهم خواهد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز