بارش و ناپایداری هوا در استان مرکزی ادامه دارد؛

کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۲۰:۲۵:۳۰
کد خبر: ۶۹۷۶۶۸
کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما
مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی با اشاره به بارش 30 میلیمتری طی 24 ساعت گذشته در غرق‌آباد گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها و ناپایداری هوا دما در استان 3 تا 5 درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش برنا از اراک، مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از تداوم و تشدید ناپایداری‌ها طی 24 ساعت آینده در استان مرکزی است.

وی با پیش‌بینی وقوع آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان گفت: با توجه به ورود هوای سرد از عرض‌های شمالی به کشور کاهش دمای هوای پیش‌بینی شده است که این امر باعث ریزش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات می‌شود به نحوی که در حال حاضر در برخی نقاط استان همچون زرندیه شاهد بارش برف هستیم.

مرادی با اشاره به کاهش سه تا 5 درجه‌ای دمای هوا طی 24 ساعت آینده در استان افزود: به واسطه این سامانه بارشی نقاط شمالی استان دمایی زیر صفر را خواهند داشت.

  وی دمای هوا در نقاط مختلف استان طی 24 ساعت گذشته را این چنین عنوان کرد: طی بازه زمانی مذکور خمین با 18 درجه بالای صفر در گرمترین ساعات حداکثر دمای استان را به خود اختصاص داد و غرق‌آباد با 3 درجه بالای صفر حداقل دمای استان را داشته است، همچنین اراک به عنوان مرکز استان در گرمترین ساعات دمای 16.6 درجه و در سردترین ساوه 4.8 درجه بالای صفر را به ثبت رسانده است.

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی بیشترین میزان بارش‌های 24 ساعت گذشته استان را با 30.3 میلیمتر در غرق‌آباد عنوان کرد و گفت: کمترین میزان بارش با 0.4 میلیمتر در خمین به ثبت رسیده است و بارش اراک به 3.2 میلیمتر رسید.

مرادی اضافه کرد: روند بارش‌ها تا روزهای پایانی فروردین ماه ادامه خواهد داشت و احتمال رگبار، رعدوبرق  باد نسبتا شدید وجود دارد.

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی با توجه به شرایط کنونی به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان تا پایدار شدن شرایط جوی از انجام هر گونه عملیات سمپاشی و محلول‌پاشی خودداری و به محض پایدار شدن شرایط جوی نسبت به کنترل علف‌های هرز و شته مومی و سن مادر و سرخرطومی یونجه اقدام کنند و باغداران و گلخانه‌داران تمهیدات لازم را برای پیشگیری از سرمازدگی به عمل آورند، همچنینتامین و تنظیم دما در مرغداری‌ها و دامداری‌ها به ویژه هنگام شب، خودداری از ورود دام به مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها برای پیشگیری از خسارت سیل و رعدوبرق وکوددهی سرک به مزارع آبی غلاتبه انجام برسد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز