لبخند آسمان به استان

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۷:۳۲:۲۵
کد خبر: ۶۹۷۷۱۵
لبخند آسمان به استان
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای روزهای اخیر که مناطق مختلف این استان را فرا گرفته است شدت کاهش بارندگی در خراسان رضوی را بهبود بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محسن عراقی زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون 85 میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری بلندمدت و نیز پارسال 47 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: از عصر جمعه گذشته تاکنون بارشهای رگباری به نسبت خوبی بیشتر شهرستانهای استان خراسان رضوی به ویژه مناطق جنوبی و غربی آن را فرا گرفته و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارندگی در این مدت در مشهد با حدود 20 میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: این در حالی است تا پیش از بارشهای رگباری چند روز اخیر در خراسان رضوی کاهش میزان بارندگی طی سال زراعی جاری تاکنون حدود 52 درصد گزارش شده است.

عراقی زاده ادامه داد: همچنان در تمامی شهرستانهای استان خراسان رضوی کاهش بارندگی را طی این مدت شاهد هستیم که بیشترین کاهش مربوط به سبزوار با 73 درصد است.

وی گفت: پس از سبزوار بیشترین کاهش بارندگی طی این مدت مربوط به شهرستانهای تایباد و کاشمر به ترتیب با 67 و 58 درصد بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی میانگین بارندگی در مشهد را طی این مدت 113 میلیمتر اعلام و بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 51 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت 49 درصد کاهش داشته است.

میانگین سالانه بارندگی در ایران 250 میلیمتر و در خراسان رضوی کمتر از 210 میلیمتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز