آغاز کوچ بهاره پرندگان به هرمزگان؛

بیشتر پرندگان مهاجر از شبه‌جزیره عربستان، آفریقا و شبه‌قاره هند هستند

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۴:۲۸:۱۶
کد خبر: ۶۹۷۹۸۲
بیشتر پرندگان مهاجر از شبه‌جزیره عربستان، آفریقا و شبه‌قاره هند هستند
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان از آغاز کوچ بهاره پرندگان به هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از اداره‌ کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، میثم قاسمی گفت : بیشتر پرندگان مهاجر بهاره از شبه‌جزیره عربستان، آفریقا و شبه‌قاره هند وارد کشور می‌شوند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان اظهار کرد: چکچک‌ها، سِسک‌ها، بادخورک‌ها، پرستو‌های دریایی، سنگ چشم پشت بلوطی و گنجشک گلو زرد از جمله این پرندگان هستند.

قاسمی تصریح کرد: پرندگان مهاجر بهاره برای به دست آوردن نرم‌تنان و حشرات در بهار و تابستان به هرمزگان سرازیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خروج این پرندگان از هرمزگان با توجه به جثه آن‌ها، ذخایر چربی و حساسیت آن‌ها بــه درجه حرارت بالا متفاوت است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست هرمزگان اضافه کرد: پرنده‌های نر قوی‌تر، زودتر به منطقه رسیده و قلمرو‌های اولیه را تعیین می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه وقتی ماده‌ها می‌رسند، نر‌هایی را انتخاب می‌کنند که زیستگاه بهتری را برای بزرگ کردن جوجه‌ها اشغال کرده‌اند، اظهار کرد: جفت‌ها باید پس از بنا کردن لانه و خوابیدن روی تخم‌ها، جوجه‌ها را تا قبل از کوچ بعدی آماده پرواز کنند.

 هرمزگان با داشتن جنگل‌های حرا، بیش از دو هزار کیلومتر نوار ساحلی و زیستگاه تالابی، مکان مناسبی برای پرندگان مهاجر است. در سرشماری زمستانه پارسال بیش از 30 هزار قطعه پرنده از 89 گونه در سواحل هرمزگان شمارش شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز