استاندار فارس:

تمام بخش های دولتی و خصوصی استان آماده همکاری همه جانبه برای توسعه روابط تجاری و رونق اقتصادی با کشور قطر هستند

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۵:۰۷:۴۶
کد خبر: ۶۹۸۴۱۵
تمام بخش های دولتی و خصوصی استان آماده همکاری همه جانبه برای توسعه روابط تجاری و رونق اقتصادی با کشور قطر هستند
استاندار فارس، با اشاره به صادرات 273 میلیون دلاری کشورمان به قطر گفت: از این میزان 70 میلیون دلار معادل 25 درصد این صادرات مربوط به استان فارس است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسماعیل تبادار در دیدار با هیات تجاری و اقتصادی کشور قطر در شیراز  گفت : میزان صادرات کشورمان به قطر در سال 95 حدود 93 میلیون دلار بوده که سال گذشته (96)به دنبال گسترش روابط ایران با این کشور حجم واردات این کشور از ایران نیز افزایش قابل توجهی داشت.

وی مسائل اخیر پیش آمده در روابط قطر با عربستان را نیز یادآور شد و بیان کرد:به دنبال بروز مشکلاتی بین این 2 کشور، جمهوری اسلامی ایران برادران خود در کشور قطر را تنها نگذاشت و روند فعالیت خود در زمینه های مختلف از جمله صادرات به این کشور را با قوت بیشتر ادامه داد و استان فارس نیز در این میان بر حجم صادرات خود خصوصا در صادرات محصولات لبنی افزود.

استاندار فارس با اشاره به سفر اخیر خود به کشور قطر گفت: در این سفر مقرر شد کارگروهی متشکل از جمهوری اسلامی ایران و کشور قطر به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری 2 کشور تشکیل شود و مسائل حوزه مصالح ساختمانی و خدمات فنی نیز به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

تبادار گفت: همچنین در این دیدار پیشنهاد احداث کارخانه تولید ماکارونی استان فارس به نمایندگی از ایران در کشور قطر نیز مطرح شد و در خصوص سرمایه گذاری کشور قطر در فارس در زمینه فرآوری میوه و کنسانتره مرکبات نیز مذاکراتی انجام شد.

وی حمل و نقل مناسب را یکی از زیرساخت های مهم و اساسی توسعه صادرات و تجارت برشمرد و گفت:امیدواریم نتیجه دیدارهای امروز در شیراز نیز زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه صادرات استان فارس به کشور قطر شود.

او افزود: یکی از نیازهای کشور قطر میوه است که عمدتا از کشور ترکیه وارد می کند اما به دلیل مسافت زیاد این 2 کشور از کیفیت محصولات کاسته می شود که این فرصت مناسبی برای فارس است که به دلیل نزدیک بوده به کشور قطر محصولات با کیفیت به این کشور صادر کند که لازم است تجار فارس با رعایت استانداردهای لازم و بسته بندی متنوع و مطلوب در این زمینه فعال تر و تاثیرگذارتر عمل کنند.

استاندار فارس اظهار کرد: تمام بخش های دولتی و خصوصی استان آماده همکاری همه جانبه برای توسعه روابط تجاری و رونق اقتصادی با کشور قطر هستند.

او گفت:انتظاراست بازارچه و فضای مناسب و مطلوبی در کشور قطر به منظور ارائه محصولات و اجناس ایرانی با استانداردهای لازم در اختیار تجار و سرمایه گذاران ایرانی بویژه استان فارس قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز