دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:

مناطق آزاد موتور محرکه اقتصاد کشور است

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۰:۰۶:۵۵
کد خبر: ۶۹۸۵۶۰
مناطق آزاد موتور محرکه اقتصاد کشور است
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مراسم معرفی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو که در محل سالن اجتماعات این سازمان ترتیب یافت با اعلام این مطلب گفت : باید تلاش نماییم تا بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در این مناطق در کشور فراهم شود .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این جلسه از افزایش  صادرات  کالا در مناطق آزاد از 19 میلیون دلاردر سال 92 به یک میلیارد و 50 میلیون دلار در سال 96 اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو هزار واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مهمترین اولویتهای مناطق آزاد اعلام کرد و گفت: هم اینک  450 هزار نفر در مناطق آزاد کشور مشغول به فعالیت هستند .

بانک سرمایه گذاری در مناطق آزاد بر اساس قانون را تضمین آینده اقتصاد کشور دانست و افزود: باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در منطق آزاد با حمایت مردم و مسئولان فراهم شود.

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو هم با تقدیر از  تلاشهای مدیر عامل سابق برای ایجاد زیرساختهای لازم در منطقه آزاد ماکو به موقعیت مرزی ماکو اشاره کرد و گفت: ظرفیت مرز نشینی مردم این منطقه باید در هیات دولت مورد توجه قرار گرفته ومردم این منطقه باید از مزایای مرز نشینی استفاده نمایند .

وی با اشاره به لزوم  توجه به معیشت مرزنشینان افزود: قانون باید بصورت یکسان در تمامی مناطق مرزی و مناطق آزاد کشور اجرا شود.

سلیمانی مدیرعامل جدید هم در ادامه مراسم به برنامه های خود در سال حمایت از کالای ایرانی جهت حمایت از تولیدات داخلی برای رقابت با محصولات خارجی و صاردات اشاره کرد.

فروزان مدیر عامل پیشین منطقه آزاد ماکو هم در پایان این مراسم گزارشی از فعالیتهای 1500 روزه خود در بخشهای مختلف به حاضران ارائه داد.

در پایان این مراسم غلامرضا سلیمانی به عنوان مدیر عامل و رئیس هیات مدیره جدید سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی و با اهداء لوح و هدایایی از تلاشهای حسین فروزان مدیر عامل سابق قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز