در آینده نزدیک از پنجره واحد سرمایه گذاری در آذربایجان غربی رونمایی می شود

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۰:۰۸:۱۰
کد خبر: ۶۹۸۵۶۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی شهرستان ماکو که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: بخش خصوصی رزمنده خط مقدم تولید و اقتصاد کشور است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا حسینی در این جلسه با تقدیر از صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و فعالین اقتصادی جهت مشارکت در توسعه و آبادانی ایران اسلامی گفت: بخش خصوصی رزمنده خط مقدم تولید و اقتصاد کشور است .

وی  با بیان اینکه شهرستان ماکو کلکسیونی از صنایع کوچک و بزرگ را در خود جای داده است، گفت: بمنظور دستیابی و حضور در بازارهای بین المللی باید بیش از پیش به صنایع و نقش آنها در توسعه توجه شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های تجاری و اقتصادی شهرستان ماکو اظهار داشت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که جزو تاکیدات مقامات عالی رتبه دو کشور می باشد، جزو اولویت های کاری برای سالجاری است .

حسینی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در استان را از ضروریات توسعه صنعت و جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان و خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته است و تلاش می شود در آینده نزدیک از آن رونمایی شود .

شاهین علیزاده فرماندار شهرستان ماکو هم در این جلسه با تاکید بر ایجاد شرکت تعاونی عمران و توسعه با مشارکت فعالین اقتصادی و عموم مردم گفت: با توجه به ظرفیت های موجود منطقه آزاد ماکو این مهم می تواند بر رشد و توسعه منطقه شتاب بیشتری بخشد.

وی افرود: در بین شهرستان های 17 گانه استان، شهرستان ماکو می تواند موتور محرکه توسعه استان و کشور باشد.

فرماندار ماکو با اشاره به اشرافیت استاندار و معاونین ایشان به بحث سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری خارجی خاطر نشان کرد: فعالین اقتصادی می توانند این فرصت را مغتنم شمرده و در رشد، توسعه و آبادانی شهرستان نقش مهمی ایفا نمایند.

در ادامه این جلسه صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی با برشمردن مسائل و مشکلات خود، خواستار توجه ویژه مسئولین و  تسهیل روند اخذ مجوز و شروع به فعالیت سرمایه گذاران در بخش های مختلف شدند.

 

نظر شما