آواربرداری چهارهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۲:۳۰:۳۹
کد خبر: ۶۹۹۰۹۹
آواربرداری چهارهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب
آواربرداری چهارهزار و 400 واحد مسکونی تخریبی ناشی از زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان سال 96 در سرپل‌ذهاب از پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: هم اکنون زمینه ساخت و ساز در این مناطق فراهم شده است.

وی ادامه داد: در جریان زلزله سال گذشته هفت‌هزار واحد مسکونی در شهر سرپل‌ذهاب تخریب و 9هزار و 900  واحد تعمیری نیز ارزیابی شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: پلاک پروانه ساخت برای یک‌هزار و  100 واحد صادر شده است.

خواجه‌ای ادامه داد: تاکنون چهارهزار و 845 واحد احداثی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و دو هزار و 68 واحد تعمیری هم با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کردند.

وی افزود: تاکنون 965 واحد مسکونی در مرحله پی کنی و 168 واحد مسکونی نیز در مرحله فونداسیون است.

وی افزود: از مجموع واحدهای تعمیری در شهر سرپل‌ذهاب، عملیات تعمیر 9  هزار و 519 واحد مسکونی آغاز شده و هفت هزار و 700 واحد مسکونی نیز عملیات تعمیر آنها به پایان رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه  گفت: روند بازسازی شهر سرپل‌ذهاب در یک ماه و نیم گذشته مطلوب ارزیابی است و ساخت واحدهای مسکونی با تعداد پلاک‌های مختلف و روند اخذ تسهیلات مدت زمان بازسازی شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با هدف تسریع در روند ساخت و سازها مردم باید با بنیاد مسکن همکاری کنند.

خواجه‌ای ادامه داد: برای واحدهای احداثی 400 میلیون ریال تسهیلات و 60 میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که علاوه بر این ، 20 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و 100 میلیون ریال در قالب تسهیلات به زلزله‌زدگان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به واحدهای تعمیری نوع یک 120میلیون ریال تسهیلات و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض ، واحدهای تعمیری نوع 2 ، 80 میلیون ریال تسهیلات و 15 میلیون ریال کمک بلاعوض و برای واحدهای تعمیری نوع سه نیز 60 میلیون ریال تسهیلات و 10 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز