شهر کرمانشاه در وضعیت "هشدار"

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۲:۳۱:۳۰
کد خبر: ۶۹۹۱۱۷
شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار
گرد و غبار شهرهای مرزی کرمانشاه را "بحرانی" کرد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ گرد و غبار شهرهای مرزی کرمانشاه را "بحرانی" کرد شهر کرمانشاه در وضعیت "هشدار" قرار داد.

ثریا قربانی رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: توده گرد و غباری که هوای کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار و شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و پاوه در وضعیت بحران قرار دارد.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: توده گرد و غباری که امروز (اول اردیبهشت) جو استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده از نیمه‌های شب گذشته وارد کرمانشاه شد و باعث غبارآلودگی هوای برخی از شهرهای استان خصوصا شهرهای مرزی شد.

قربانی ادامه داد: غلظت کنونی ذرات گرد و غبار در شهرستان مرزی سرپل‌ذهاب 928 میکروگرم بر مترمکعب هواست که بیانگر وضعیت بحران است.

وی افزود:  هوای قصرشیرین هم در وضعیت بحران است و عدد دقیق غلظت گرد و غبار قصرشیرین به دلیل مشکلی که در ایستگاه سنجش گرد و غبار آن ایجاد شده مشخص نیست.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر پاوه هم با غلظت 534 میکروگرم بر مترمکعب هوا در وضعیت بحران قرار دارد.

قربانی ادامه داد: وضعیت هوای شهر کرمانشاه هم با غلظت گرد و غبار 158 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت هشدار است.

وی به روند افزایشی غلظت گرد و غبار اشاره کرد و افزود: این نخستین روز سال 97 است که هوای استان کرمانشاه غبارآلود و خارج از شرایط استاندارد است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: غلظت استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم برمترمکعب هواست که از این غلظت تا 390 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت هشدار، از 390 تا 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت اضطرار و بیش از 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت بحران است.

قربانی گفت: پارسال هم در کرمانشاه 14روز هوای غبارآلود داشتیم که از این تعداد یازده روز وضعیت هشدار، یک روز اضطرار و دو روز بحران بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز