آذربایجان غربی قوی ترین استان معین در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۸:۳۶:۴۹
کد خبر: ۶۹۹۴۴۲
آذربایجان غربی قوی ترین استان معین در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه
آذربایجان غربی در حوادث طبیعی که در سال های گذشته در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده توانسته با هماهنگی و انسجام تمامی دستگاه ها و تلاش و ایثارامدادگران و همچنین وحدت ، همدلی و مشارکت بی نظیر مردم استان عملکرد قابل قبولی را ثبت کند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در زلزله کرمانشاه نیز که در آبان ماه سال 96 اتفاق افتاد، آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های پیشرو در انجام وظایف و ماموریت های خود آنچنان که انتظار می رفت ظاهر شد و از لحظات نخستین حادثه با اعزام گروههای امداد و نجات در نجات مصدومان و حادثه دیدگان به خوبی اقدام کرده و در مرحله آواربرداری و بازسازی نیز با تلاش شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب استان در شهرستان دالاهو توانسته عملکرد قابل تقدیری ارائه کند.

علاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی، اعزام 126 امدادگر، 21 دستگاه خودرو، یک فروند بالگرد، پنج دستگاه آمبولانس، 10 نفر تکنسین فوریت های پزشکی، 2 تیم بهداشتی متخصص، 30 دستگاه کانکس معمولی به همراه کانکس سرویس بهداشتی و حمام، 2 دستگاه تانکر سیار آبرسانی و 50 دستگاه انواع ماشین سنگین به منظور مشارکت در آواربرداری واحدهای خسارت دیده از دیگر کمک های مردم و نهادهای استان به زلزله زدگان بوده است.

استاندار آذربایجان غربی نیز شخصا و به جد از همان ابتدای وقوع زلزله، پیگیر کمک رسانی و مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه بوده است، بطوریکه دو روز بعد از وقوع زلزله، با دستور استاندار آذربایجان غربی، کلیه دستگاه های اجرایی استان ماشین آلات سنگین خود را برای بکارگیری در مناطق زلزله زده در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دادند.

بازدید از روند جمع آوری کمک های مردمی در قالب طرح پویش انسانیت برای زلزله زدگان استان های غرب کشور، حضور در پایگاه جمع آوری کمک های مردمی و حضور در مراسم اعزام کمک های مردمی استان به مردم حادثه دیده کرمانشاه از دیگر اقدامات استاندار آذربایجان غربی در امر امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه بود.

در روزهای اخیر نیز محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی برای بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دالاهو که مسئولیت بازسازی آن بر عهده آذربایجان غربی است، شخصا در منطقه حضور پیدا کرد و در این سفر ضمن بازدید از روند کار، تعدادی از واحدهای مسکونی بازسازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان را افتتاح کرد.

با پیگیری های استاندار آذربایجان غربی، همت و تلاش مسئولین و بویژه همدلی و مشارکت مثال زدنی مردم آذربایجان غربی ، این استان بعنوان قوی ترین استان معین کشور در کمک به زلزلهزدگان کرمانشاه انتخاب شده است و امید می رود با این تلاش ها و مجاهدت ها، مردم شریف و حادثه دیده کرمانشاه، هر چه سریعتر در منازل خود اسکان یابند.

 

نظر شما