مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:

کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه آماده برای برگزاری محفل‌های ادبی است

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۱:۴۳:۳۱
کد خبر: ۶۹۹۵۷۹
کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه آماده برای برگزاری محفل‌های ادبی است
توسعه کتابخوانی در تعالی جامعه اثر گذار است و باید کتابداران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و سالروز بزرگداشت شاعر شیرین سخن ایرانی سعدی شیرازی، محفل شعر و ادب فارسی با حضور معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، ابراهیم مرادی عضو شورای اسلامی شهر، فرشید یوسفی، علی لیمویی، علی‌اشرف جلیلی و سایر شاعران و نویسندگان برجسته و مطرح کرمانشاهی در محل سالن همایش‌های کتابخانه‌های عمومی امیرکبیر برگزار شد.

معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: سعدی شیرازی یکی از استوره‌های شعر و ادب فارسی است و اول اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی که فرهنگ‌وران او را به‌عنوان استاد سخن می‌شناسند، یاد روز سعدی نام گرفته است.

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی آمادگی این را دارد که در برنامه‌های مختلف از قبیل نشست‌های شعرخوانی، تحلیل و بررسی کتاب‌های شاعران برجسته کرمانشاهی و کشوری با این عزیزان همکاری داشته باشد.

حسنی‌خونسار گفت: این محفل در سال جدید نوید خوبی برای برنامه‌های آتی این اداره کل با شاعران و نویسندگان بومی است.

 وی افزود: امیدواریم بتوانیم از حضور این عزیزان در شهر و استان کرمانشاه کمال استفاده ببریم.

فرشید یوسفی شاعر و نویسنده نام آشنای کرمانشاه نیز گفت: پارسال در روز 17 اسفند سالروز تشکیل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در کتابخانه امیرکبیر و شرکت در طرح کتابخانه گردی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کردم.

وی افزود:  تاریخ این محفل را پارسال در نظر گرفته شد که تقابل میلاد امام حسین(ع) و سالروز بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی را به فال نیک می‌گیریم.

ابراهیم مرادی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز گفت: شهرداری کرمانشاه در خدمت شاعران، نویسندگان و فرهنگ دوستان کرمانشاهی هستیم و با توجه به پایین بودن بودجه های فرهنگی در شهرها سعی داریم در سال 97 این بودجه را افزایش دهیم.

وی به برنامه‌های مشترک شهرداری کرمانشاه و اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سال 96 اشاره کرد و افزود: سعی داریم  در سال 97 برنامه‌های بیشتری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی که یکی از مهم‌ترین آنها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر کرمانشاه است را با این اداره کل داشته باشیم.

در ادامه شاعران مطرح و شناخته شده کرمانشاهی چون علی‌اشرف جلیلی، ایرج هندسی، فرشید یوسفی، علی لیمویی، میرزایی، خسروی و ... .... به شعر خوانی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز