معاون استانداری کرمانشاه:

سند جامع سلامت استان کرمانشاه تدوین می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۲:۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۶۰۱
سند جامع سلامت استان کرمانشاه تدوین می‌شود
اولین مجمع سلامت استان کرمانشاه که به مناسبت هفته سلامت، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت در سالن امید استانداری کرمانشاه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این نشست گفت: باید سند جامع سلامت استان کرمانشاه با همکاری دستگاه‌های مختلف تدوین شود.

وی یکی از اقدامات خوب دولت را نگاه اجتماع محور به مسائل دانست که در دولت‌های هفتم و هشتم کارهایی در این خصوص انجام شده بود، اما در دولت نهم و دهم مسکوت ماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه حوزه بهداشت و ‌درمان را از مهم‌ترین مواردی اعلام کرد که دولت با دید اجتماع محور به آن پرداخته و گفت: مطالعات نشان می‌دهد مردم کشور هم در دو شاخص سلامت و امنیت بیشترین رضایتمندی را دارند.

الهی‌تبار ادامه داد: سلامت پایدار زمانی کامل محقق می‌شود که با مشارکت خود مردم بتوانیم نرخ سلامت را افزایش و هزینه درمان را کاهش دهیم.

وی افزود: هرچقدر سلامت مردم ارتقا یابد ورودی به حوزه درمان کمتر است و‌ تاثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی کشور و همچنین نشاط عمومی جامعه خواهد داشت.

به گفته الهی‌تبار برای این منظور باید در درجه اول به آگاه سازی مردم بپردازیم که همه دستگاه‌ها برای تحقق این هدف باید بسیج شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: دبیرخانه مجمع سلامت و دانشگاه علوم پزشکی باید وظیفه هر دستگاه را مشخص کنند و هر دستگاه با کمک ظرفیت‌هایی که دارد باید به ارتقا آگاهی مخاطبان خود بپردازد.

وی سپس از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در زلزله اخیر کرمانشاه قدردانی کرد که باعث ثبت رکورد جدیدی در حوزه خدمات اورژانس و انتقال مصدومین شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفتک زلزله‌زدگان مهم‌ترین گروهی هستند که ارتقا آگاهی آنان در حوزه سلامت باید در اولویت باشد.

الهی‌تبار به فوت بیش از 600 نفر در زلزله اخیراشاره  کرد و افزود: این نکته را نباید فراموش کنیم که هر سال چند برابر آمار فوتی‌های زلزله اخیر، در جاده‌های کشور تلفات تصادف رانندگی داریم که باید با فرهنگسازی به کاهش آن کمک کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز