استاندار اصفهان:

اکنون دیگر نمی‌توان با عصای موسی رودخانه را پر آب کرد

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۲:۵۰:۵۰
کد خبر: ۶۹۹۶۲۱
اکنون دیگر نمی‌توان با عصای موسی رودخانه را پر آب کرد
استاندار اصفهان گفت: خوشبختانه دیدگاه ها، ایده های کارشناسی و فکرهای توسعه یافته و بلندی در مدیریت شهری این دوره وجود دارد که باعث فعال شدن ظرفیت ها و عملکرد مناسب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر مهرعلیزاده در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان گفت : عملکرد خوب نشانه مدیریت خوب است و فکرهای توسعه یافته و بلند این خروجی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان تسلط بالایی در حوزه مدیریت شهری، اقتصاد، برنامه ریزی، ایده پردازی و سیاست دارند، اظهار کرد: در هر بخشی اعضای شورای شهر با ایده و فکرهای خوب، موضوعات شهری را رصد می‌کنند و همین تفاوت باعث انتخاب آن ها از بین هزاران کاندیدای شورای شهر شد.

وی افزود: مشکلی که در بخش تخصصی فعالیتهای ادارات و سازمان‌های کشور وجود دارد این است که ایدهها در بدنه کارشناسی شکل‌ میگیرد، بررسی می‌شود و برای تایید نهایی به مدیر ارجاع داده میشود که ممکن است در این مرحله متوقف شود، در حالی است که یک مدیر خود باید ایده‌ پرداز باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی شهرداری‌ها در خصوص تامین بودجه و همچنین بدهیهای بالای شهرداری تصریح کرد: در این میان باید توجه داشت که نمی‌توان در فقر_بودجهای زندگی کرد و شهرداری باید فعالیت‌های خود را در راستای ایجاد درآمدهای پایدار شهری ادامه دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم بهبود شرایط محور تشریفاتی اصفهان گفت: بهره برداری از این پروژه‌  می‌تواند درآمدهای میلیاردی برای شهر اصفهان داشته باشد و برای اجرای این طرح استانداری اصفهان هرگونه همکاری را خواهد داشت.

وی در خصوص بهره برداری از خط دو مترو اصفهان اظهار کرد: دولت و شهرداری نمی‌تواند مانند ۱۷ سال گذشته که دوران پر پولی بود برای این پروژه سرمایه گذاری کند. از این رو پیشنهاد می‌شود بهره برداری از ۲۴ کیلومتر بعدی مترو به چند قسمت تقسیم و هر قسمت به یک بخش خصوصی واگذار شود تا این پروژه در حداقل زمان به بهره برداری برسد.

وی همچنین در پاسخ به تعدادی از اعضای شورای شهر در خصوص زاینده_رود اضافه کرد: ۸۰ درصد از برنامه‌ کاری من رسیدگی به موضوع آب است. ایده پردازی می‌کنم و با فشار و لابی این ایدهها را در شورای عالی امنیت، شورای عالی آب و ... مطرح کرده و تا جایی که ممکن است برای اجرای آن پیگیری خواهم کرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شرایط امروز حوضه آبریز زاینده رود حاصل ۵۰ سال خوش خیالی، بی‌خیالی و خوش خرجی بدون آینده نگری بوده و اکنون دیگر نمی‌توان با عصای موسی رودخانه را پر آب کرد.

وی با بیان اینکه تبدیل چهارباغ به عنوان محور فرهنگی شهر اصفهان که در اولویت برنامه‌های فرهنگی شورای شهر اصفهان قرار گرفته است، کار بسیار بزرگی است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در این محور فاخرترین تئاتر شهر کشور ایجاد شود و در این زمینه به عنوان نفر اول استان هر نوع همکاری را خواهم داشت.

 

نظر شما