رفع کمبودهای مرز رازی مورد توجه دولتمردان است

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۳:۲۵:۵۱
کد خبر: ۶۹۹۶۵۱
رفع کمبودهای مرز رازی مورد توجه دولتمردان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: تعریض جاده خوی ـ قطور و ارائه خدمات مناسب بانکی، گمرکی و مسافری از نیازهای مرز رازی به شمار می رود و رفع آنها مورد توجه شخص استاندار و مسئولان مرتبط است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا حسینی شامگاه شنبه پس از بازدید از مرز رازی در جلسه بررسی مشکلات این مرز که در خوی برگزار شد، افزود: با هدف استفاده از ظرفیت های مرزی استان و رونق کسب و کار منطقه باید خدمات مناسبی به مسافران در مرزها ارائه شود و مرز رازی از این جهت در اولویت قرار دارد.

فرماندار خوی نیز با بیان اینکه مرز رازی خوی بطور رسمی از سال 1391 بازگشائی شده و هم اکنون نیز جزو ظرفیت های مهم و استراتژیک منطقه است، گفت: این مرز در ابتدا برای تردد حداکثر 200 هزار مسافر در سال پیش بینی شده بود.

به گفته وی در زمان حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در سال از طریق این مرز تردد می کنند و این آمار نشانگر اهمیت و جایگاه مرز رازی برای مردم منطقه است.

وی افزود: برای رفاه حال مسافران پایانه موقت مرزی با اعتبار 14 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و فاز اول طرح ساخت پایانه دائمی در حال اجراست؛ فاز دوم نیز در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مرز زمینی و ریلی رازی خوی در تردد مسافر بین ایران و ترکیه و جذب گردشگران خارجی نقش بسزایی دارد و سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز