استاندارالبرز:

تولید ۲۵ میلیون شاخه گل لاله بیانگر ظرفیت و قابلیت های بالای استان است

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۴:۰۳:۲۰
کد خبر: ۶۹۹۶۸۱
تولید ۲۵ میلیون شاخه گل لاله بیانگر ظرفیت و قابلیت های بالای  استان است
استاندار البرز با اشاره به قابلیت های متعدد اقتصادی و فرهنگی در این استان گفت: باغ لاله های گچسرکرج ظرفیتی مهم برای شناساندن دیدنی ها و جذب گردشگران است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد علی نجفی روز یکشنبه در حاشیه گشایش جشنواره باغ لاله ها در حاشیه جاده کرج -چالوس درگفت وگو باخبرنگاران بابیان اینکه البرز اولین تولید کننده گل لاله در کشور است، گفت : تولید 25 میلیون شاخه گل لاله بیانگر ظرفیت و قابلیت های بالای این استان است.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی باغ لاله ها این است که توسط بخش خصوصی راه افتاده و انتظارم ازدستگاه های مربوطه این است که این بخش را هرچه بیشتر با هدف ترویج و پویایی تفریح و آرامش مردم حمایت کنند.

نجفی ادامه داد: ما به دنبال اشتغالزایی دراین بخش هستیم تا با ترویج این مهم بتوانیم اشتغالزایی بیشتر داشته باشیم .

باغ لاله های گچسر از دوم تا 24 اردیبهشت ماه جاری بر روی خیل گردشگران باز است.

در این باغ به مساحت یکهزارو700 متر مربع تعداد 400 هزار پیاز لاله کاشته شده که یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمار می رود.

بهره برداران استان البرز با تولید سالانه بیش از 20 میلیون شاخه انواع واریته های گل لاله در سطح گلخانه ها و مزارع استان، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده اند.

با این میزان تولید گل لاله، بیش از 50 درصد گل لاله کشور را با بیش از 30 واریته در البرز تولید می شود که فقط 600 هزار شاخه آن در جشن لاله ها در روستای گرماب بخش آسارا تولید می شود.

سطح زیر کشت گل لاله در این استان 42 هکتار است.

البرز در تولید گل و گیاهان زینتی و شاخه بریده نیز جزو استان های برتر کشور است به طوریکه 385 هکتار از اراضی این استان زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد که از این میزان 300 هکتار در فضای باز و 85 هکتار نیز در مکان‌های مسقف است.

از این اراضی سالانه 80 میلیون گل شاخه بریده، گل های آپارتمانی و گلدانی شب عید تولید می شود.

همه ساله 2 جشنواره لاله ها در استان البرز برگزار می شود که جشنواره فروردین ماه در پارک شهید چمران کرج و دیگری اوایل اردیبهشت ماه در روستای گرماب و در نزدیکی گچسر میزبان هزاران گردشگر است.

 

نظر شما