رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

بستن کمربند ایمنی عامل مهمی در پیشگیری از وقوع تصادفات فوتی است

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۵:۰۱:۳۳
کد خبر: ۷۰۰۱۵۴
بستن کمربند ایمنی عامل مهمی در پیشگیری از وقوع تصادفات فوتی است
بستن کمربند ایمنی عامل مهمی در پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت است.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان مطالب بالا، افزود: کاهش چشمگیر تلفات رانندگی، نیازمند این است که سرنشینان خودروها نسبت به بستن کمربند ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند.  

وی ادامه داد: پارسال نزدیک به 70 درصد حوادث رانندگی برون شهری استان کرمانشاه را خودروهای سواری رقم زدند که سرنشینان این خودروها قربانیان اصلی فوت و جرح‌های روی داده را تشکیل دادند.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: علت اصلی فوت این افراد، وارد آمدن ضربه به سر بوده است، ضمن اینکه خونریزی و شکستگی‌های متعدد در رتبه‌های دوم و سوم علت مرگ و میر در تصادفات رانندگی را تشکیل می‌دادند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: این درحالیست که اگر در حین وقوع حادثه افراد کمربند ایمنی بسته بودند احتمال زنده ماندن و مجروح نشدن آنان بسیار زیاد بود.

حیدری ادامه داد: مسئولیت عدم استفاده سرنشینان خودروهای شخصی و حتی خودروهای مسافری عمومی از کمربند ایمنی با رانندگان است و در صورت عدم رعایت این موضوع، خودرو با جریمه 600 هزار ریالی مواجه می‌شود.

وی افزود: بستن کمربند ایمنی در تردد های برون شهری که میانگین سرعت خودروها بیشتر است و خطرات بیشتری سرنشینان را تهدید می‌کند، استفاده از کمربند ایمنی می‌تواند تضمین جانی  و حیاتی برای آن‌ها باشد.

رئیس پلیس راه استان استفاده سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی را نیز الزامی دانست و گفت: مشاهدات پلیس و اورژانس در صحنه حوادث و همچنین گزارشات پزشکی قانونی نشان می دهد در صورت وقوع حادثه سرنشینان عقب نیز به اندازه سرنشینان جلوی خودور در معرض آسیب قرار دارند.

حیدری در پایان به شهروندان توصیه کرد در هنگام سوار شدن و تردد در مسیرهای برون شهری حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند تا از ایمنی بیشتری برخوردار باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز