مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد:

کاهش ۴۹ درصدی بارش ها در استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۵:۳۱:۳۸
کد خبر: ۷۰۰۵۸۴
کاهش ۴۹ درصدی بارش ها در استان مرکزی
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش های این استان در سال زراعی جاری، 49 درصد کمتر از میانگین بلند مدت است.

به گزارش برنا از اراک ، مرتضی ذوالفقاری افزود: در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 96) تاکنون 140 میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که این میزان در سال زراعی بلند مدت، 235 و 9 دهم میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: میانگین دریافت بارش های شهرستان اراک هم با 123 و 6 دهم میلیمتر در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت، 53 درصد کمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: میانگین بارش های شهرستان ساوه نیز نسبت به بلند مدت 52 درصد، در تفرش 45 درصد، در خمین 68 درصد، در محلات 53 درصد، در شازند 37 درصد، در خنداب 45 درصد، در کمیجان 44 درصد، در دلیجان 41 درصد، در آشتیان 29 درصد، در غرق آباد 20 درصد، در فرمهین 46 درصد و در مامونیه 10 درصد کاهش دارد.

ذوالفقاری یادآور شد: میانگین بارش های این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل نیز با کاهش 50 درصدی همراه است.

وی گفت: مجموع بارندگی 48 ساعت گذشته این استان در شهرستان های آشتیان به 23 و هشت دهم میلیمتر، در اراک به 37 و 6 دهم میلیمتر، در تفرش به 26 و نیم میلیمتر، در خمین به 34 و چهار دهم میلیمتر، در خنداب به 30 میلیمتر، در دلیجان به 32 و 2 دهم میلیمتر، در ساوه به هشت و نیم میلیمتر، در شازند به 43 و سه دهم میلیمتر، در غرق آباد به 18 و سه دهم میلیمتر، در کمیجان به 31 و 2 دهم میلیمتر، در محلات به 33 و 9 دهم میلیمتر، در فرمهین به 19 و 2 دهم میلیمتر و در مامونیه به 16 و هفت دهم میلیمتر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی افزود: بررسی تصاویر ماهواره نشان دهنده عبور نهایی سامانه بارشی در ساعات آینده از مرزهای شرقی کشور است که با عبور آن، وضعیت هوای استان مرکزی تا 2 روز آینده آرام با آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه جدید بارشی از روز پنجشنبه (6 اردیبهشت ماه جاری) به کشور است که فعالیت این سامانه در استان مرکزی به صورت بارش های رگباری و وزش باد خواهد بود.

وی گفت: دمای هوا تا پایان هفته جاری در استان مرکزی روند افزایشی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز