آیت‌الله مکارم شیرازی:

صاحب تلگرام به فرمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عمل می‌کند

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۱:۰۲:۵۷
کد خبر: ۷۰۰۸۳۲
صاحب تلگرام به فرمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عمل می‌کند
یکی از مراجع تقلید گفت: صاحب تلگرام یهودی اهل روسیه است که به فرمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عمل می‌کند بنابراین باید سعی کنیم که روی پای خود در این مسئله بایستیم و خلأهای شبکه های داخلی را برطرف کنیم

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجداعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: یکی از مشکلات بشر در طول تاریخ مسئله اختلاف طبقاتی است که عده‌ای طبقه بالا و عده‌ای خادم بودند. اکنون نیز این اختلاف طبقاتی وجود دارد. به عنوان مثال مشاهده می‌شود جامعه آمریکا سفیدپوستان با سیاه پوستان چه برخوردی دارند و به آسانی به کشتار می‌پردازند و حقوق آنها برابر نیست البته برخی اوقات دکورهایی برای نشان دادن مساوات بین شهروندان نشان می‌دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام با اختلاف طبقاتی مبارزه کرده است گفت: تفاوت‌ انسان‌ها تنها در مقامات الهی است و این برنامه اسلام است که در عمل نیز سعی شده که پیاده شود. اذان‌گوی نماز پیامبر اکرم(ص) یک سیاه پوست بود و در بین اصحاب ایشان سیاه‌پوستان حضور داشتند و برای آزادگی بردگان تلاش می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم بسیاری از سران دولت‌ها پیشخدمت‌ها تا پایان باید تلاش کنند و اگر در پایان لقمه‌ای باقی ماند بخورند. در زمانی که خشونت، بردگی و اختلاف طبقاتی وجود داشت معجزه اخلاقی پیامبر اکرم(ص) روی داد و امیدوارم گرفتار خودبرتربینی نشویم و اسلام را در عمل نشان دهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئله فضای مجازی گفت: فضای مجازی مانند بیگانه‌ای به آرامی وارد منزل شد و منافعی نشان داده است و در خانه لانه کرده که برخی باور کردند که وجود آن برای زندگی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: این بیگانه عقاید، اخلاق جوانان و اقتصاد نظام را هدف قرار داده و می‌خواهد در براندازی کمک کند؛ اکنون که متوجه شدیم نباید شک و تردید در بیرون‌ راندن آن داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در این مسئله اجماع حاصل شده که بیگانه خطرناک است و باید طرد شود؛ البته طرد این بیگانه هزینه دارد باید جانشین اسلامی برای آن درست کرد. نگوییم نمی‌توانیم؛ هنوز عده کمی نظر منفی در این زمینه می‌دهند در حالی که ما می‌توانیم. ممکن است امروز به مقصود نرسیم ولی فردا با انجام اموری در زمینه غنی‌سازی شبکه‌های داخلی، فرهنگ‌سازی برای مردم، سران و مسؤولان کار پیش می‌رود تا انحصار ارجاعات به شبکه‌های داخلی باشد.

وی با بیان اینکه برای شبکه‌های داخلی باید هزینه شود تا بتواند نیازهای مردم را پاسخ دهد و جانشین خوبی باشد گفت: این امر سبب می‌شود این خطر بزرگ از جامعه برطرف شود. خطر این فضا مشاهده شده و یک برنامه برای آشوب را تجربه کردیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: صاحب تلگرام که مهمترین این فضاها است یهودی اهل روسیه است که به فرمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عمل می‌کند بنابراین باید سعی کنیم که روی پای خود در این مسئله بایستیم و خلأها را برطرف کنیم و حتی تجارت و اطلاعات نیز می‌توان از این راه کسب کرد.

وی ابراز کرد: امیدواریم این مشکل مهم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اعتقادی با همت عمومی برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز