معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد

برنامه ریزی وزارت ورزش به منظور ایجاد شبکه تخصصی تشکل‌های جوانان در کشور

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۲۲:۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۰۱۱۰۳
برنامه ریزی وزارت ورزش به منظور ایجاد شبکه تخصصی تشکل‌های جوانان در کشور
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال به دنبال به وجود آوردن شبکه تخصصی تشکل‌های جوانان هستیم، همچنین برگزاری همایش کارآفرینی برای این تشکل‌ها را هم در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد مهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ضرورت برگزاری بیشتر جلسات این ستاد اظهار کرد: باید دستگاه‌های مختلف استان قم نگاه جدی به موضوع جوانان داشته باشند، جوانان یک چهارم جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند و باید جلسات ستاد هماهنگی امور جوانان بیشتر و جدی تر در استان قم برگزار شود و تعداد جلسات این ستاد در طول سال حداقل 10 جلسه باشد.

وی ادامه داد: اگر حوزه‌های جوانان به خوبی هدایت نشود، تمام دستگاه‌ها در آینده درگیر خواهند شد، اگر بتوانیم جوانان را به خوبی ساماندهی کنیم، آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در این وزارت خانه به دنبال ساماندهی و هماهنگی نهادهای مختلف برای حل مشکلات جوانان هستیم، گزارش رصد فعالیت‌های این نهادها در این خصوص را پس از تدوین برای رئیس جمهور می‌فرستیم.

تندگویان با اشاره به تعداد تشکل‌های حوزه جوان اظهار کرد: در کشور حدود دو هزار تشکل مردمی در حوزه جوان داریم، تشکل‌های مردمی از مالیات معاف است و بیمه ندارد، دستگاه‌های دولتی باید برای برون سپاری فعالیت‌های خود به تشکل‌های مردمی توجه کنند.

وی ادامه داد: امسال به دنبال به وجود آوردن شبکه تخصصی تشکل‌های جوانان هستیم، همچنین برگزاری همایش کارآفرینی برای این تشکل‌ها را هم در دستور کار داریم، جوانان در حال تغییر دادن حوزه کسب و کار در کشور هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: بحث مشاوران جوان یک بحث انحرافی است و باید به دنبال مدیران جوان باشیم، در ابتدای انقلاب، مدیران دولتی و فرماندهان نظامی از جوان بودند، رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی‌های خود بارها به توجه به جوانان تاکید کردند، بدنه اجرایی دولت باید این پیام مقام معظم رهبری را بگیرند.

تندگویان با اشاره به میانگین سنی مدیران دولتی اظهار کرد: میانگین سنی مدیران بالا است و عدم توجه به ظرفیت جوانان موجب سرخوردگی آن‌ها خواهد شد، اکنون تشکل‌های جوانان حدود 300 هزار عضو دارند و این افراد چون دارای پایگاهی برای فعالیت هستند، گرفتار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شوند.

وی ادامه داد: باید آموزش‌های پیش از ازدواج در استان‌ها جایگاه خودش را پیدا کند، عمده طلاق‌ها در پنج سال ابتدای زندگی به خصوص در نخستین سال است، در حالی که بسیاری از زوجین جوان اگر پیش از ازدواج مشاوره می‌گرفتند، کارشان به طلاق نمی‌رسد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: اکنون 200 مرکز مشاوره ازدواج و طلاق برای جوانان داریم، امسال 200 مرکز دیگر افتتاح می‌شود، هر سال تا پایان دولت 200 مرکز مشاوره ازدواج و طلاق افتتاح می‌شود، فعالیت این مراکز، موجب کاهش 10 درصدی آمار طلاق شده است.

تندگویان با اشاره به لزوم اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج اظهار کرد: این مشاوره اکنون در برخی از استان‌ها اجباری شده است و این مساله در استان قم با هماهنگی نهادهای مختلف، ممکن است، از مجلس درخواست دارم که مشاوره پیش از ازدواج را در همه کشور، اجباری کند.

وی ادامه داد: پرداخت وام ازدواج در کشور به روز شده است، تعداد افراد در صف دریافت وام ازدواج در سال گذشته از یک میلیون نفر در ابتدای سال به صد هزار نفر در پایان سال رسید، امسال رقم وام ازدواج برای زوجین به 30 میلیون تومان رسیده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد تشکل‌های جوان حوزوی هستیم تا از ظرفیت طلاب برای حل مشکلات جوانان کمک بگیریم، حوزویان می‌تواند در دادن امید به جوانان نقش زیادی ایفا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز