فرماندارلاهیجان:

موفقیت شهرستان در مدیریت منابع آبی را مدیون تدابیر استاندار گیلان هستیم

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۹:۰۳:۰۷
کد خبر: ۷۰۱۳۶۲
موفقیت شهرستان در مدیریت منابع آبی را مدیون تدابیر استاندار گیلان هستیم
جلسه تامین آب زراعی شهرستان لاهیجان به ریاست مهندس جانبازی با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در فرمانداری لاهیجان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، مهندس جانبازی گفت: از زمستان سال گذشته جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی از انهار، زمینهای شالیکاری، سردهنه ها و... صورت گرفت و تمام  تلاش ها بر این شد که امسال مشکل آب زراعی نداشته باشیم و همت مضاعف مدیریت اجرایی شهرستان موجب گردید مشکلی حادی بوجود نیاید و آرامش در شهرستان حفظ شود.

فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: بیش از همه، موفقیت شهرستان در مدیریت منابع آبی را مدیون تدابیر استاندار محترم گیلان هستیم که با برنامه ریزی مدون جلسات متعددی را در قالب کارگروهای مختلف برگزار نمودند و بر حضور و آمادگی همه مدیران در حوزه  آبیاری تاکیدی کردند و حساسیت نشان دادند.

وی ادامه داد: شهرستان لاهیجان دارای حدود 24هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که 10% شالیزارهای گیلان را تشکیل می دهد و این از اهمیت خاصی برخوردار است.

جانبازی گفت: ایستگاه های پمپاژ اراضی کشاورزی این شهرستان بیش 95% آماده کار و مشکلات آن بر طرف شده است و استفاده از اعتبارات استانی برای احداث ایستگاه های جدید و لاینینگ بتنی F1.F2.F3.F4 یکی از مطالبات این شهرستان میباشد.

فرماندار لاهیجان: برنامه ریزی های شهرستان برای لایروبی انهار و زهکشی ها در سال جاری 15کیلومتر بوده که امسال با مدیریت شهرستانی و هماهنگی های بعمل آمده با سه برابر افزایش به 45کیلومتر رسیده است و مرمت کانال ها در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان تصریح کرد: باتوجه به سرمای دیررس و آسیب باغات چای  بیمه محصولات کشاورزی به عنوان اطمینان خاطر کشاورز محسوب می شود و کشاورزان بیمه کردن محصولات زراعی خود را جدی بگیرند.

جانبازی اظهار داشت: لاهیجان دارای 53  پهنه آببندان بمساحت 1060 هکتار بوده که لایروبی آنها بسیار حائز اهمیت است چراکه از طرفی باعث ذخیره و تامین آب زراعی میشود و از طرفی دیگر با رهاسازی آبزیان موجب اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان گفت: تلاش ها بر این است  تمام زمین های کشاورزی زیر کشت برود و ما در لاهیجان به هیچ وجع نباید زمینی داشته باشیم که بعلت کم آبی در آن کشت نشود.

وی در پایان از همراهی و مساعدت کشاورزان لاهیجان قدردانی کرد و افزود: تجربه نشان داده که هر کجا همراهی و صرفه جویی کشاورزان در آبیاری شالیزار  محقق شد محصول به لحاظ کمی و کیفی افزایش یافت.

لازم به ذکر است مهندس لطفی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در سخنان خود به مدیریت قابل تحسین شهرستان لاهیجان اشاره کرد و افزود: در سطح استان لاهیجان عملکرد مدیریت منابع آبی منحصر به فردی را داشته و این نشان دهنده همت مضاعف و تلاش مدیریت اجرایی شهرستان است که موجب گردید مشکل حادی به وجود نیاید و آرامش در شهرستان حفظ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز