مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

احداث خاکریز مقاومت در محل مرصاد را داریم

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۸:۰۷:۰۹
کد خبر: ۷۰۱۶۳۹
احداث خاکریز مقاومت در محل مرصاد را داریم

به گزارش خبرگزاری برنا: آئین رونمایی از پنج جلد کتاب دفاع مقدس در یادمان مرصاد برگزار شد.

سرهنگ مراد علی محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم گفت: در راستای برنامه‌های فرهنگی سه مرکز  برای استان کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در سال گذشته  مرکز فرهنگی شهرستان گیلانغرب با بیش از پنج‌هزار مترمربع مساحت و برخورداری از پیشرفته‌ترین سامانه، یکی از مراکز فرهنگی بزرگ کشور محسوب می‌شود در هفته دفاع مقدس  افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدی یادمان شهدای غرور آفرین مرصاد را دومین مرکز فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: در مصوبه سفر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه طرح گسترش یادمان مرصاد مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۹۳ طرح گسترش یادمان مرصاد آغاز شد و حدود ۹۰ درصد آن تاکنون  محقق شده است ودر حال حاضر بحث احداث خاکریز مقاومت در محل مرصاد را داریم که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه، سومین مرکز فرهنگی است که در زمین ۱۵هکتاری  احداث و به زودی کار عملیاتی آن آغاز می‌شود.

محمدی ادامه داد: یادمان مرصاد در ایام اربعین ۳۵هزار نفر زائر و بازدید کننده دارد و طی سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از این یادمان بازدید و زیارت کرد‌اند.

وی افزود: از سال ۹۲ تا کنون یادمان‌های بسیاری در استان کرمانشاه احداث شده است از جمله یادمان شهید شیرودی،در سرپل‌ذهاب، یادمان  شهدای عملیات بازی دراز در ارتفاعات بازی دراز، مطلع الفجر، پادگان ابوذر، یادمان شهرستانهای دالاهو، هرسین و  پاوه که بودجه یادمان های ذکر شده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و بودجه بنیاد حفظ آثار و اعتبارات استانی تأمین شده است.

سرهنگ محمدی ادامه داد:  آخرین یادمان  در دست اقدام استان کرمانشاه که یادمان شیخ‌صله است که تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تدوین و تالیف بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب که بخش عظیمی از آنها منتشر شده است از دیگر فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز