امحا ۳ و نیم تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در مهاباد

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۸:۵۱:۵۳
کد خبر: ۷۰۱۶۶۵
۳۵۰۰ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در سومین روز از هفته سلامت امحاء شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسین بهداشت محیط در ایام نوروز سالجاری مقدار تقریبی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز شامل و مواد غذایی و آشامیدنی که در طول مدت بسیج سلامت نوروزی کشف و ضبط شده بود معدوم گردید.

وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بودند و در صورت مصرف می توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

امینی گفت:  ۳ و نیم تن از این مقدار مواد غذایی به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون ریال با اخذ مجوز از مقامات قضایی و با حضور نماینده دادستان این شهرستان امحاء و از بین برده شد.

وی بیان داشت: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی ۲۱ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم بازرسی دونفره با بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت کار انجام شده و با همکاری ادارات اصناف،صنعت و معدن و تجارت،تعزیرات حکومتی،شهرداری ،استاندارد،دامپزشکی،تفریحی و گردشگری،فرمانداری براین مراکز در ساعات مختلف شبانه روز نظارت داشتند.

وی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و  یا ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

شایان ذکر است شرایط ۹ گانه شامل نام محصول ، نام و آدرس کارخانه تولید کننده ، شماره پروانه ( ساخت یا کد بهداشتی )،سری ساخت ، تاریخ تولید و انقضاء ، وزن ، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده ، جمله ساخت ایران می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز