مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان:

کشاورزان لرستانی ازاجاره دادن زمین وآب به افراد غیربومی خودداری کنند

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۲:۳۵:۲۹
کد خبر: ۷۰۱۸۴۴
کشاورزان لرستانی ازاجاره دادن زمین وآب به افراد غیربومی خودداری کنند
رضا میرزایی گفت: ورود افراد غیربومی وکشت گیاهان آبدوست سبب افت شدید سفره های آب زیرزمینی است .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛میرزایی  در گفت وگو با رسانه ها در خصوص ورود افراد غیر بومی به استان و کاشت محصولات آبدوست توسط آنها اظهارکرد : طی چند سال اخیر تعدادی افراد سودجو تحت عنوان کشاورزان غیر بومی از استانهای همجوار به لرستان هجوم آورده و با اجاره اراضی کشاورزی ومنابع آبی ،اقدام به کاشت محصولات آبدوست به ویژه هندوانه ،سیب زمینی و چغندر می کنند .

وی افزود : این وضعیت باعث اضافه برداشت و تخلیه آب زیرزمینی سفره ها شده و تبعات منفی آن در سالهای آینده باعث افت شدید سطح آب ،بیلان منفی دشت ها و در نتیجه وقوع پدیده فرو نشست و خسارات جبران ناپذیر به منابع آب و خاک استان می شوند .

میرزایی با بیان اینکه تا فرصت باقی است ،همه مردم و دستگاههای اجرایی و نظارتی وامنیتی کمک کنند تا جلوی این گونه افراد سودجو به استان گرفته وبا آنها برخورد شود تصریح کرد : عملکرد این افراد در سالهای گذشته در استانهای همجوار از جمله در همدان واصفهان باعث تخلیه آبخوان ها وفرونشست زمین در دشت ها شده وحالا به لرستان هجوم آورده اند .

وی  با بیان اینکه آب برهمه بخش های اقتصادی تاثیرگذاراست ومابایستی با مصرف درست ،ازآن حفاظت وصیانت کنیم افزود : آب وخاک متعلق به نسل آینده است ونباید به خاطر سودهای مقطعی وزود گذر به افراد منفعت طلب غیر بومی اجازه دادتا همه بضاعت ما را در آینده  با چالش مواجه کنند .

میرزایی خاطر نشان کرد : به همه کشاورزان عزیز لرستانی اعلام می کنیم ، ضمن رعایت حق آبه ها ،از اجازه دادن زمین وآب به این گونه افراد غیر بومی و سودجوبرای کشت محصولات آبدوست جدا"خودداری کنند .

 

نظر شما