مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان :

استقبال از اجرای طرح کاج در لرستان / ممنوعیت استخدام اتباع بیگانه در استان

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۳:۰۵:۴۹
کد خبر: ۷۰۱۸۶۹
استقبال از اجرای طرح کاج در لرستان / ممنوعیت استخدام اتباع بیگانه در استان
علی آشتاب گفت:45 درصد دعاوی کارگری با سازش، حل‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ آشتاب که روز شنبه در مراسم بیست و نهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب ،اظهار کرد: برای تثبیت شرایط در واحدها از طریق افزایش بازرسی‌ها  وهمچنین  حل  دعاوی کارگری با سازش تلاش می کنیم.

وی افزود:  مشکلات بیمه‌ای و قراردادهای سفید امضا در برخی بنگاه‌ها وجود داردکه  باید این مشکلات برطرف شوند .

آشتاب با بیان اینکه  برای حمایت از جامعه کار و کارگر، استخدام اتباع بیگانه غیرمجاز در استان ممنوع شده  است ،تصریح کرد: استخدام اتباع بیگانه  فقط در شرایطی انجام می گیرد که در کارگروه استانی به تصویب برسد.

وی در ادامه از اجرای طرح کاج در راستای  کاهش آسیب‌های اجتماعی محیط کار در لرستان واستقبال از آن در استان خبردادو گفت: همچنین در اجرای طرح تعاون روستا طی سال 96 تعداد ۳۳ تعاونی در روستاهای استان تشکیل‌شده است.

آشتاب  از ثبت نام هزار و 78 نفر و بنگاه اقتصادی در این جشنواره امتنان از کارآفرینان خبرداد وعنوان کرد: امسال  برای برگزاری مراسم تقدیراز نخبگان جامعه کار و تولید در حوزه‌های کاری مختلف کمیته‌های مختلف اطلاع‌رسانی و کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات تشکیل‌شده بود .

آشتاب  خاطر نشان کرد: هرچند در برخی از  واحدها مشکلاتی در خصوص دیرکرد پرداخت حقوق یا بیمه ها وجود داردولیکن بحران کارگری در لرستان وجود ندارد.

 

نظر شما