رییس کل دادگستری گلستان :

بیش از ۳۰ زندانی امسال با کمک نیکوکاران استان آزاد شدند

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۲۰:۰۰:۵۵
کد خبر: ۷۰۱۹۹۸
بیش از ۳۰  زندانی امسال با کمک نیکوکاران استان آزاد شدند
رییس کل دادگستری گلستان از آزادی 32نفر از زندانیان دیون مالی وغیرعمد در استان طی سال جاری با کمک نیکوکاران و گذشت شاکیان خبر داد و براستفاده از ظرفیت سنت حسنه وقف برای رهایی مددجویان بیشتری تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا و براساس اعلام دادگستری؛ هادی هاشمیان روز شنبه در نشست ستاد دیه استان از تلاش برای مشارکت بیشتر خیراندیشان در آزادی زندانیان دیون مالی گفت و اظهار کرد: نیکوکاران در سنت وقف نیت برای آزادی زندانیان غیرعمد و مالی را نیز مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: به منظور استفاده حداکثری از کمک های خیران برای آزادی زندانیان امسال بنا داریم در همه شهرستانهای گلستان جشن گلریزان برگزار کنیم.

هاشمیان با بیان اینکه ماندن در زندان بیشترین آسیب را متوجه خانواده زندانیان می کند ،افزود: در سال های اخیر با تلاش صورت گرفته، نگاه به مقوله زندان تغییر کرده و مردم به این نتیجه رسیده اند که زندان تنها جای کسانی بوده که جان، مال و ناموس شهروندان را تهدید می کنند.

رییس کل دادگستری گلستان به تلاش محاکم استان برای حبس زدایی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال قضات ما بیش از 3 هزار و 200 رای جایگزین زندان صادر کردند که اقدام کم نظیر و موثری در کاهش آمار زندانیان بود.

سال گذشته با کمک ستاد دیه استان 388 نفر از زندان آزاد شدند و 7 محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم از پای چوبه دار برگشتند.

استان گلستان دو زندان در شهرستانهای گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز