آیین نامه دولت مبنای ساماندهی و فعالیت سرویس مدارس در آذربایجان غربی است

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۹:۲۸
کد خبر: ۷۰۲۳۴۱
آیین نامه دولت مبنای ساماندهی و فعالیت سرویس مدارس در آذربایجان غربی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: آیین نامه دولت مبنای ساماندهی و فعالیت سرویس مدارس در استان است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، تقی کهوریان در جلسه کارگروه ماده 18 در خصوص بررسی وضعیت فعالیت سرویس مدارس در مرکز استان برگزار شد گفت: در موضوع سرویس مدارس و حمل ونقل دانش آموزان امنیت وسلامت دانش آموزان از دغدغه های اصلی مسئولان اجرایی است که در همین ارتباط نیز هیات دولت با ابلاغ آیین نامه ای نحوه فعالیت ، وظایف و اختیارات و نظارت و رسیدگی به امور را برای هریک از سازمان های متولی مشخص کرده است که باید مبنای اصلی تصمیم گیری ها قرار گیرد.
وی افزود:نظارت بر نحوه فعالیت موسسات یا شرکت‌های پیمان‌کاری خودروهای حمل و نقل دانش آموزان باید بطور جدی از سوی مراجع مربوطه به گونه ای اعمال شود که والدین نگرانی و دغدغه رفت و آمد فرزندانشان را در مسیر خانه به مدرسه نداشته باشند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خاطرنشان کرد: تعیین صلاحیت رانندگان و شرکت های پیمانکاری حمل ونقل دانش آموزان باید بطور جدی بررسی شده و از فعالیت افراد حقوقی و حقیقی فاقد صلاحیت دراین حوزه ممانعت شود.
تقی کهوریان بر نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه برگزینش رانندگان سرویس مدارس در صدور کارت سرویس تاکید کرد و افزود: در طول مدت فعالیت سرویس های مدارس نیز مدارس و آموزش و پرورش به همراه سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور باید نظارت کافی داشته و با متخلفان برخورد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فعالیت خودروهای شخصی و یا تاکسی خارج از شبکه تحت پوشش موسسات و شرکت های حمل و نقل دانش آموزی ممنوع و مغایر با آیین نامه ابلاغی دولت اعلام کرد و گفت:سازمان تاکسیرانی شهرداری ها با تحت پوشش قرار دادن سایر تاکسی های که با انتخاب والدین دانش آموزان که تمایلی به استفاده از خدمات شرکت های پیمانکاری را ندارند نیز به عنوان یک مجموعه پیمانکاری ورود کرده و از فعالیت خودروهای فاقد کارت سرویس جلوگیری کند.
تقی کهوریان ادامه داد: در شهرستان ها فرمانداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان ها و کارگروه های ماده 18 و ظرفیت معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت باید براجرایی شدن این آیین نامه نظارت کنند.
اکبر حسن خانی فرماندار شهرستان ارومیه نیز در این جلسه گفت: همه دستگاهها مکلف به رعایت آیین نامه ابلاغی دولت در این خصوص هستند و خواسته ای خارج از آن پذیرفتنی نیست.
وی با توصیه اینکه اولیاء دانش آموزان از اختیار کردن سرویس مدارس خارج از این قاعده خودداری کنند ادامه داد: حسن انجام کار برعهده موسسات پیمانکاری حمل و نقل دانش آموزان است که آموزش و پرورش و مدیران مدارس نیز نظارت می کنند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از فعالیت سرویس های فاقد مجوز و کارت سرویس ممانعت می کند.
فخرالدین معصوم زراده مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری ارومیه نیز در این جلسه گفت:14 شرکت پیمانکاری به همراه  1476 دستگاه خودرو دارای کارت سرویس بوده و به عنوان سرویس مدارس در شهر ارومیه فعالیت می کنند که از این تعداد 740 خودور خارج از سیستم شرکت های پیمانکاری و با نظارت این سازمان مشغول به ارائه سرویس به دانش آموزان هستند.
در سال تحصیلی 95 – 96 براساس اعلام مدیران نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان ارومیه 13303 نفر دانش آموز از طریق خودورهای سرویس مدارس از ایام سال تحصیلی جابجا می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز