رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

چهار مدرسه هسته‌ای در سطح ایران دایر هستند

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۲:۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۰۲۶۷۶
چهار مدرسه هسته‌ای در سطح ایران دایر هستند
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: هم اکنون چهار مدرسه هسته ای در سطح ایران دایر هستند که موجب افتخار و عزت ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، «علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی، در مراسم گشایش نخستین دبیرستان انرژیی اتمی در مشهد گفت: هم اکنون چهار مدرسه هسته ای در سطح ایران دایر هستند که موجب افتخار و عزت ایران است.

وی به هدف سازمان انرژی اتمی از تاسیس این مراکز آموزشی اشاره و بیان کرد: ظرف 20 سال فعالیت مدارس هسته ای به خوبی درخشیده و دانش آموزان آنها در المپیادهای کشوری، جهانی و کنکور رتبه های برتر و عالی کسب کرده اند. ادامه همین راه مهمترین هدف تاسیس این مدارس است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یکی از عناصر مهم در ترویج پیشرفت جامعه مدنی را توجه به اصل استاندارد ذکر و بیان کرد: هم اکنون سازمان انرژی اتمی در موقعیتی قرار دارد که هم به دنبال ارائه آموزش استانداردها و هم استاندارد آموزشی به عنوان دو مکمل یکدیگر است.

وی همچنین عرضه استاندارد آموزشی و آموزش استاندارد را دو هدف عمده در ساخت بنایی فاخر برای دبیرستان انرژی اتمی ذکر و بیان کرد: باید در سال حمایت از کالای داخلی به این نکته توجه داشت که کالای داخلی می بایست دارنده مجموعه استانداردها باشند تا شاهد تمایل آحاد جامعه به آنها باشیم.

صالحی افزود: همراهی و همکاری استانداری خراسان رضوی، وزارت آموزش و پرورش و مدیران استانی در ساخت و اجرای دبیرستان انرژی هسته ای در مشهد شایان تقدیر است. آموزش و تربیت در سنت و باورهای دیرین همه جوامع بشری بوده و هست اما در این میان برخی جوامع توجه بیشتری داشته اند و رشد جوامع در عرصه های مختلف به دلیل توجه ویژه به آموزش و پرورش است.

وی گفت: بعد از شکوفایی دوران اسلامی، ایران پیشقراول تولید علم در جهان شد و رشد فاخری در این عرصه داشت. بعد از اسلام، ایران در اندیشه پروری پیشقراول ملتهای جهان شد و اندیشمندانی همچون ابن سینا و ابن هیثم تنها اندکی از آنها هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: عدالت اجتماعی بعد از اسلام در ایران به خوبی جا افتاد و دسترسی به آموزش برای آحاد ملت به طور یکسان فراهم شد. جمهوری اسلامی این عدالت اجتماعی را پس از انقلاب به مراتب بیشتر فراهم کرده که موجب شد اغلب استعدادهای بالقوه ایرانی به دانش دسترسی یابند.استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه چیوند و ارتباط بین مراکز علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی با مدارس بیشتر باشد توسعه علم و دانش سریعتر محقق می شود.

علی رضا رشیدیان نیز در این مراسم گفت: پیشرفت یک ملت و کشور منوط به توسعه مراکز علم ودانش آن است و پایه و اساس این توسعه نیز  مدارس است .

وی با بیان اینکه امروز بزرگان کشور ما در حوزه های دولتی و خصوصی به این مهم توجه ویژه دارند ، اظهار کرد: چنانکه مراکزی چون سازمان انرژی اتمی و محیط زیست در راستای اهداف توسعه علمی در این حوزه پیشگام شده که برای همکاری و همیاری و نقش آفرینی در موضوع توسعه کشور ، باید از دبستان،  دبیرستان و حتی پیش دبستان ها شروع کنیم واین مجموعه های به مفهوم واقعی تبدیل به مراکز علم و علم آموزی شوند.

وی ادامه داد : نزدیکی بین مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و علمی با مدارس بسیار در این مساله می تواند نقش آفرینی کند.

رشیدیان با اشاره اینکه این دبیرستان دومین مورد در کشور بعد از تهران است که در مشهد راه اندازی شده، اظهار کرد: در شهر مشهد که منتسب به حضرت رضا (ع) که امام علم و آگاهی است باید بسیار قوی نمود یابد.

وی عنوان کرد: امروز در خراسان رضوی حوزه علمیه فعال با بیش از 100 هزار طلبه، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پویا و یا که بیش از 240 مرکز است با 300 هزار دانشجو خود نشان از ظرفیت بالای علمی این خطه است.

استاندار گفت: گره زدن مراکز علمی و تحقیقاتی فعال در کشور با ظرفیت های علمی در استان با هدف گذاری مدارس در توسعه و تقویت علم و دانش بسیار مهم است.

وی با قدردانی از سازمان انرژی اتمی و آموزش و پرورش و سازمان همیاری های شهرداری ها که در ساخت و راه اندازی این مجموعه نقش داشتند، افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی تمامی تجهیزات اعم از صنایع آموزشی و تحقیقاتی این مرکز تولید داخلی است که خود نمونه و الگویی ارزشمند است.

وی ابراز امیدواری کرد: نتیجه این اقدام تربیت آینده سازانی باشد که با تربیت و تعلیم مناسب موجب افتخار کشور شده و در حوزه تولید علم روز به روز گام های بلندتری بر دارند.

 وی با اشاره به اینکه امروز در سایه  همت و تلاس دانشمندان در عرصه های مختلف بویژه هسته ای کشور ما وارد باشگاه هسته ای دنیا شده و همه جهان این واقعیت را با قوت و قدرت حرکت دانشمندان ما پذیرفته است و در عین آنکه در حوزه های نانو و سلولهای و حوزه های دانش بنیان هم درخشیدند و  این ظرفیت وحود دارد که گام های بلندتری در حوزه های مختلف علمی دیگر برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز