برگزاری اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۲:۲۷:۵۹
کد خبر: ۷۰۲۶۹۴
برگزاری اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان با تجلیل از نفرات برگزیده این دوره از رقابت ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان پس از سه روز رقابت سخت و فشرده بین قاریان و حافظان برگزیده و تجلیل از نفرات برگزیده این دوره از رقابت ها شب گذشته در سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم دانشجویان مسلمان بیان کرد: امام خمینی (ره) در پیامی فرمودند: مسلمانان جهان و مستضعفان تحت سلطه ستمگران به پا خیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.

وی این کلام امام  را برگرفته از قران کریم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مهمانان قرانی خواندن، حفظ و جلسات قرانی را مقدمه ای برای فهم قران و فهم قران نیز مقدمه ای برای عمل به قران عنوان کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در جهان اسلام قاریان و حافظان ممتاز برجسته داریم؛ اظهار کرد: مشکل امت اسلام در جهان فقط خواندن و حفظ قران نیست.

وی ادامه داد: امام بزرگوار به برنامه قرانی اهتمام فوق العاده داشتند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری به برنامه های قرانی توجه فوق العاده ای دارند  و در دو برنامه قرانی که در سال برگزار می شود حضور دارند.

وی افزود: برنامه های قرانی لازم و مهم است و آثار و برکات فراوانی دارد اما چرا امت اسلامی با مشکلات فراونی مواجه است؟ مشکل امت اسلام این است که به قران عمل نمی کند؛ در هر کجا که به دستورات قران و آیات قران عمل کردیم موفق بودیم.

وی بیان کرد: در حالی که بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب می گذرد اما آمریکا و کشورهای تابع او تاکنون نتوانستند خدشه ای بر این نظام وارد کنند در حالی که هر چه در توان داشتند به کار گرفتند.

وی با اشاره به دیدار روز پنج شنبه رهبر معظم انقلاب که فرمودند: برخی از سردمداران کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی دچار بیماری ذلت و خواری و خفت شدند؛ اظهار کرد: این کشورها دنبال این هستند که از آمریکا و کشورهای همراه و او عزت و شرف به دست بیاورند در حالی که هیچ گاه به این عزت نخواهند رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کشورهایی که نوکری آمریکا را پذیرفتند، فکر می کنند که عزت و شرف دارند، بیت المال مسلمین، ثروت و سرمایه کشور و ملتشان را به آمریکایی ها می دهند و در نهایت ذلت و خواری تحقیر می شوند و در نهایت گاو شیرده لقب میگیرند.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان قران چاپ و هدیه می کنند اما به آیه های قران عمل نمی کنند.

وی بیان کرد: اگر مسلمانان می خواهند به عزت وشرف برسند باید به آیات قران عمل کنند و بدانند دشمنان ما بسیار از قدرت قران هراس دارند چرا که قران قدرت فوق العاده ای دارد و مسلمانان با عمل به قران به عزت وشرف می رسند.

وی مسابقات بین المللی قران کریم در ایران را جهت دار عنوان کرد و گفت: مسابقات بین المللی قران کریم که در کشور ما برگزار می شود خنثی و بی هدف نیست که فقط قران بخوانیم وحفظ کنیم بلکه جهت دار است.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: شعار ما در این مسابقات یک کتاب یک امت، مبارزه با ظلم و ظالم و مقابله با استکبار به عنوان نیاز جامعه اسلامی، می باشد.

تنها راه نجات دنیای امروز تمسک به قران است

در ادامه این همایش حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با حمایت از برنامه های قرانی بیان کرد: در دنیایی که امروز به بن بست رسیده است، برای نجات خود هیچ راهی جز تمسک به قران ندارد.

وی افزود: امروز دنیا در عرصه مسائل و سوالات و موضوعاتی که پیش رو دارد با تفکر های مختلف و راههای که ارائه کرده به بن بست رسیده است و در یک تحیر عمیقی به سر می برد و راه نجات از این بن بست قران است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته نه تنها تلاوت قران و ارتباط در این لایه بلکه باید به قران عمل کرد که تنها راه برای نجات این مساله است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز