انتصاب مدیر جدید پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا کنگاور

۱۳۹۷/۰۲/۱۲ - ۱۱:۰۳:۱۵
کد خبر: ۷۰۳۲۴۴
انتصاب مدیر جدید پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا کنگاور
صامت اجرایی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه و معاونان وی در دفتر فرماندار کنگاور معرفی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛  طی حکمی از سوی طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، صامت اجرایی به عنوان سرپرست جدید پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا منصوب شده است.

خیراله خزایی سرپرست فرمانداری کنگاور گفت:  طی دو سال گذشته پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا اقدام‌های قابل قبول و اثربخشی انجام داده است.

وی افزود: با این تغییر مدیریتی انتظار می‌رود روند ساماندهی و مقدمات ثبت جهانی شدن معبد آناهیتا با سرعت بیشتری پیش رود.

سرپرست فرمانداری کنگاور ابراز امیدواری کرد، که اهداف دولت مبنی بر تدبیری مناسب و ایجاد روحیه امید و نشاط در شهرستان پیاده شود که خروجی و تحقق این اهداف، ایجاد رضایتمندی در مردم باشد.

خزایی ادامه داد:  پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا کنگاور از آذر ماه سال 95 فعالیت خود را پس از سال‌ها تعطیلی از سر گرفت و توانست در این مدت طراحی و اجرای مسیر گردشگری، ساماندهی محوطه تاریخی معبد آناهیتا، احداث ساختمان معرفی، پاک سازی سنگ نوشته‌ها، مرمت حمام سلجوقی، آموزش سنگ تراشی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی را انجام دهد.

وی افزود: صامت اجرایی دارای مدرک کارشناس ارشد مرمت ابنیه تاریخی و سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در حوزه میراث فرهنگی در سطح کشور است.

سرپرست فرمانداری کنگاور گفت: بنای معروف به معبد آناهیتا در مرکز شهر کنگاور بر سر راه همدان به کرمانشاه قرار دارد که بر روی تپه‌ای طبیعی با حداکثر ارتفاع 32 متر نسبت به سطح زمین‌های اطراف ساخته شده است.

خزایی ادامه داد: برخی از مورخان این بنا را معبدی برای الهه آناهیتا دانسته‌اند، آناهیتا به معنای پاک و دور از آلودگی.

وی افزود: آناهیتا در اعتقاد ایرانیان باستان الهه آب، فرشته نگهبان چشمه‌ها و باران و همچنین نماد باروری، عشق و دوستی بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز