روستانشینان آذربایجان‌غربی ۵۳۰میلیارد تسهیلات روستایی را می‌توانند دریافت کنند

۱۳۹۷/۰۲/۱۴ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۳۵۲۲
روستانشینان آذربایجان‌غربی ۵۳۰میلیارد تسهیلات روستایی را می‌توانند دریافت کنند
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: روستانشینان آذربایجان‌غربی ۵۳۰میلیارد تسهیلات روستایی را می‌توانند دریافت کنند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در آغاز سومین جشنواره بومی محلی سیلوانا با اشاره به اینکه حضور در جمع مرزنشینان همواره باعث مسرت مسئولین است گفت: خوشحالیم که در سفر به این منطقه مشکلات محورهای مواصلاتی نقاط مرزی را دیدیم و این مشکلات را به جد پیگیری و حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مناطق مهم و گردشگری مرزی کشور به شمار می رود افزود: راه افزایش ثروت این منطقه و ایجاد اشتغال فراوان برای تک تک جوانان آن و همچنین تولید ثروت برای ملت باید گشوده شود و این جشنواره‌ها خود میتوانند کمکی برای این مهم هستند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: بنا به دستور رییس جمهور مبنی بر توجه به روستاییان و عشایر کشور ، حتما توجه ویژه ای به روستاییان و عشایر مرزنشین خواهیم داشت و در این راستا، برای تمامی روستاییان و عشایر مرزنشین تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد برنامه ریزی کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد بسترهای لازم از جمله پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بر عهده دولت است و روستانشینان برای دریافت وام ها و استفاده از این تسهیلات برای توسعه اقدام خواهند کرد و به بانک‌ها اعلام شده که از روستاییان سند شهری دریافت نکنند و سند روستایی کفایت می کند.

وی اضافه کرد: روستانشینان برای دریافت این تسهیلات باید به بانک های کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی مراجعه کنند.

رضوی گفت: دامداری ها و صنایع دستی و همچنین گیاهان دارویی می‌تواند جزو مسائل مورد توجه روستانشینان و عشایر باشد.

وی افزود: برای صنایع دستی تسهیلاتی از ۵ میلیون تا سقف ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است و در این راستا باید به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور مبنی بر مصرف کالاهای ایرانی عمل کنیم.

رضوی اظهار کرد: افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها و خرید خوب از روستاییان و فروش بهتر از طریق استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان برای افزایش اشتغال خانوارهای روستایی مهم است.

معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: سهم استان آذربایجان‌غربی ۴درصد از تسهیلات پیش‌بینی شده ۱۲هزار میلیارد تومانی است و که این تسهیلات را می‌توانند، ۵۳۰میلیارد تومان را برای توسعه روستایی دریافت کنند.

وی همچنین افزود: احترام و تکریم مردم مورد دیگری است که به آن توجه میکنیم و مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز