امام جمعه بجنورد:

کالای ایرانی نماد استقلال و قدرت کشور است

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۳:۱۸:۴۶
کد خبر: ۷۰۳۸۹۷
کالای ایرانی نماد استقلال و قدرت کشور است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مسئولان باید در حمایت از کالای تولید داخل پیشگام باشند، گفت: کالای ایرانی به معنای استقلال و قدرت نظام است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی با اشاره به شمار زیادی از کارمندان دولت در کشور اظهارکرد: باید استفاده از کالای ایرانی برای این افراد فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق از توطئه های دشمنان است تا اقتصاد ایران را مختل کنند، گفت: آن ها می خواهند مردم در معیشت خود گرفتار شده تا آنها از نظام جمهوری اسلامی ناراضی شوند.

نماینده مردم ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: کشور نباید در استفاده از کوچکترین کالا وابسته به کشورهای بیگانه باشد.

وی گفت: ما جنس ایرانی را به نام خارجی می فروشیم و بعد هم بر سر این کشور می زنیم و با دست خود خانه خود را خراب می کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: کالای ایرانی به معنای استقلال و قدرت ایرانی است، زمانی که کالای خارجی وارد کشور می شود ، با خود فرهنگ آن کشور را نیز به همراه می آورد.

وی بیان کرد: علمای این نظام در حدود 100 یا 120 سال گذشته در حمایت از کالای ایرانی مقاوم و متعصب بودند، برای مثال بر مرده ای که با پارچه خارجی کفن شده باشد نماز نمی خواندند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مطالبی که در فضای مجازی نوشته و انتشار می یابد گفت: این موارد را بدون سند و تحقیق برای دیگران بازگو نکنید به علت اینکه این کار بی تقوایی است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اجتماع عظیم منتظران ظهور در بجنورد همزمان با نیمه شعبان و تشکر از افرادیکه که در این تجمع حضورداشتند نیز افزود: باید این حرکت در سال های آینده باشکوه تر، منظم، بانشاط برگزار شود و همراه با پرچم و گل باشد.

وی به هفدهم اردیبهشت ماه و برگزاری همایش سبک زندگی امام سجاد(ع) اشاره و اظهارکرد: این همایش براساس دو محور اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی است.

وی همچنین گفت: باید زیرساخت های فرهنگی تقویت و مقاوم سازی شود تا فرهنگ ضربه پذیر نباشد به علت اینکه دشمنان نظام، فرهنگ این کشور را مورد هجمه قرار داده اند.

امام جمعه بجنورد افزود:تاکنون 260 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است.

وی با اشاره به هفته معلم اظهارکرد: معلم می تواند تمدن سازی کند و فرزندان جامعه را به سمت علم و آگاهی هدایت کند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: باید منزلت معلم را در جامعه نهادینه کرده و دانش آموزان را به گونه ای تربیت کرد تا حرمت معلم را پاس بدارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز