سه کتابخانه عمومی در اردبیل افتتاح می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۴:۰۰:۵۱
کد خبر: ۷۰۳۹۳۰
سه کتابخانه عمومی در اردبیل افتتاح می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امسال سه کتابخانه عمومی در مناطق مختلف این استان تکمیل و به بهره برداری می‌ رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رباب عزیزخانی گفت: توسعه فضای فیزیکی کتابخانه ‌های استان در سال جاری شتاب بیشتری گرفته و تکمیل 2 طرح کتابخانه ‌ای شامل کتابخانه شام اسبی اردبیل و انجیرلوی بیله‌ سوار در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی به پیشرفت 90 درصدی کتابخانه مرکزی بیله ‌سوار اشاره کرد و گفت: این طرح از محل منابع دولتی در فضایی به مساحت بیش از 2 هزار متر مربع در حال احداث است.

او اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ های استان مناطق محروم و کم جمعیت وجود دارد که نیاز به کتابخانه دارند ولی به دلیل محدودیت منابع اعتباری در احداث کتابخانه تلاش می شود با ایجاد کتابخانه هایی با مشارکت سایر دستگاهها نسبت به دسترس پذیر کردن کتاب در آن مناطق اقدام کنیم.

وی بیان کرد: امسال برنامه‌ های فرهنگی متنوعی از جمله جمع ‌خوانی کتاب ، نشست کتابخوانان و معرفی کتاب ماه مورد تاکید قرار گرفته تا در همه شهرستان‌ های استان انگیزه و رغبت برای مطالعه کتاب افزایش یابد.

سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است.

وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.

13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400نفر خدمات ارائه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز