۵۰۰ روستای استان به اینترنت متصل می شود

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۳۹۳۹
۵۰۰ روستای استان به اینترنت متصل می شود
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در اجرای طرح خدمات اجباری روستایی در 2 فاز 500 روستای این استان زیر پوشش سرویس اینترنت قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی سملیان روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات ارتباطات و فناوری اطلاعات تنگستان افزود: در فاز یک این طرح که در مرحله بهره برداری است 80 روستای این شهرستان، زیر پوشش طرح خدمت اجباری روستایی است که از این شمار 68 روستا دارای پوشش INDOOR هستند و روستائیان می توانند با خریداری مودم از این سرویس پرسرعت استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح رومینگ بین اپراتورهای تلفن همراه بیان کرد: 55 روستای استان بوشهر مشمول طرح دارای قابلیت برقراری رومینگ با شرکت ارتباطی ایرانسل هستند، که با استفاده از سیم کارت و بدون نیاز به تهیه مودم نیز توانایی استفاده از اینترنت نسل چهارم را خواهند داشت.

سملیان در باره اجرای فیبرنوری مسیر اهرم به کلمه و در برنامه بودن تعدادی سایت همراه برای پوشش جاده ای پس از راه اندازی مسیر انتقال گفت: یک آنتن بی تی اس برای ایجاد پوشش تلفن همراه در روستاهای گشی و بنیان در مرکز اهرم راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون 34 روستا در شهرستان تنگستان از پوشش ایرانسل برخوردار هستند که از این شمار روستاهایی که دارای پوشش نسل 2 هستند از طریق رومینگ با سرویس شرکت های وب داری اینترنت نسل چهارم خواهند شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: سه دستگاه عابر بانک از محل خدمات اجباری روستایی (یو اس او) در روستاهای کناری، گرگور و کاکلی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین 6 دستگاه خود پرداز پست بانک در روستاهای شهرستان تنگستان نصب است.

 

 

 

 

نظر شما